Avatar billede b114080 Nybegynder
01. november 2000 - 13:02 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

ADSL - Kan man logge af ?

Hej! En kammerat får ADSL fra Cybercity inden længe (forhåbenligt). Det bliver med en router.

1.
Han er vel på nettet så snart maskinen er startet op ikke ?

2.
Kan han logge af nettet og stadig arbejde videre på maskinen, velvidende at der ikke kan komme nogle uvedkommende ind på maskinen.

NB:
Spørgsmålet går ikke på løsninger med Zonealarm osv. Men ganske enkelt på om man kan logge af !!
Avatar billede handmade Nybegynder
01. november 2000 - 13:10 #1
Han kan som det mindste slukke for sin router. Det er temmelig effektivt. Derudover kan han disable sit netkort, der kobler ham op på nettet, enten ved at fjerne IP adressen eller i Win 2000 ved at disable netkortet direkte. Maskinen vil herefter bare arbejde som en uafhængig enhed.
Avatar billede polaris2000 Nybegynder
01. november 2000 - 13:32 #2
Det nemmeste er HELT klart at trække stikket ud på routeren, eller slukke den, ellers bliver det EMGET omstændigt
Avatar billede b114080 Nybegynder
01. november 2000 - 13:48 #3
Okay ! Det vil sige at man kan ikke lave noget med at man skal logge på netværk og så er man på nettet og hvis man ikke logger på er man ikke på nettet ? Han bruger Windows 2000 !
Avatar billede handmade Nybegynder
01. november 2000 - 13:50 #4
Du skal hverken logge af eller på,det er ægte \"always on\" :-))
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2000 - 14:11 #5
Meget nemt. Hvis han ikke vælger dødmandsknappen på routeren, så kan man vælge at bruge den Firewall, som man installere effektivt. Både ZoneAlarm, men også Sygate\'s Firewall kan begge blokere så effektiv, at der er lukket godt og grundigt. Specielt sygates lukker godt. Så godt, at andre brugere ville tro du er offline. Der er blot et lille men, hvis man bruger sin ICQ til at modtage meddelelser i, så må man vente med at få dem ind på PC\'eren indtil man åbner for slusen igen.
Avatar billede handmade Nybegynder
01. november 2000 - 14:25 #6
Sidder der \"dødemandsknap\" på en Cisco.
Den har jeg ikke set. Hvor sidder den????
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2000 - 14:50 #7
Dødmandsknappen behøver sandelig ikke at sidde på routeren Uha da, nej det er en  omtalemåde når du hiver stikket ud af bæstet eller stikdåsen, eller bruger knappen på vægen!
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. november 2000 - 10:36 #8
Som sagt ville ZoneAlarm nok være løsningen ... Her kan du vælge om AL internet trafikken skal stoppes eller om det kun er enkelte programmer som må bruger Nettet (ICQ).
Avatar billede slarp Nybegynder
02. november 2000 - 10:42 #9
1. nej

2. ja

jeg har selv ADSL så....
Avatar billede handmade Nybegynder
02. november 2000 - 11:44 #10
-->slarp: Jeg har spugt i ADSL.Worldonline.dk.
Man kan faktisk give routeren kommandoen

Telnet til routeren, gå i enable-mode og giv kommandoen SET INTERFACE
WAN0 DOWN

Linjen burde åbne igen af sig selv, men ellers bruges SET INTERFACE
WAN0 UP

Avatar billede b114080 Nybegynder
02. november 2000 - 12:27 #11
slarp>> Øhh, mener du ikke omvendt ?
Ellers forklar lige hvordan man logger af !!