Avatar billede pizzadude Nybegynder
05. februar 2003 - 00:15 Der er 9 kommentarer

Konvertering af pc fonte til mac

Hej eksperter!
Jeg skal bruge et program der kan konvertere pc truetype til mac truetype.

Jeg håber i kan hjælpe mig, jeg har søgt på nettet men kan kun finde programmer der konverterer mac til pc!

* Jakob
www.pizzadude.dk
Avatar billede iq-n Nybegynder
05. februar 2003 - 00:20 #1
Avatar billede pizzadude Nybegynder
05. februar 2003 - 00:23 #2
Jeg har været på tucows og download.com, men det ser ikke ud til at de har noget der.
Jeg glemte vist også at sige at det skal være freeware! 8)

* Jakob
www.pizzadude.dk
Avatar billede iq-n Nybegynder
05. februar 2003 - 00:34 #3
Alt freeware er næsten uddødt
Avatar billede ctacta Nybegynder
05. februar 2003 - 00:38 #4
Macromedia's Fontographer kan løse opgaven og det er et perfekt værktøj.
Avatar billede ctacta Nybegynder
05. februar 2003 - 00:39 #5
Du finder IKKE noget freeware der løser din opgave, pøj pøj
Avatar billede pizzadude Nybegynder
05. februar 2003 - 07:51 #6
Er der mon en der har en mac som jeg kan sende en "Fontographer mac" fil til?

* Jakob
www.pizzadude.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. februar 2003 - 11:02 #7
Du kan konvertere helt gratis fra PC TrueType til Mac Truetype med følgende program.

Link: http://www.macupdate.com/info.php/id/7388

/per
Avatar billede ctacta Nybegynder
05. februar 2003 - 11:10 #8
Goddaw do!

Hvordan kan du anbefale noget når der er i reviewet står:

"All the fonts I converted worked just file on screen, but not a single one of them (out of 30) could be printed on a PostScript printer. I don't know if this is a problem with this program or all programs of its type. "

Det er jo ubrugeligt, med mindre man blot skal bruge fonten på skærm og ikke ifm. med print på papir. Helt ærligt, vågn op mand!

Tja den sidste tosse på eksperten.dk er ikke født endnu.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. februar 2003 - 11:57 #9
ctacta> Jeg har konvertere en hel del TrueType fonte, og kan sagtens printe dem ud via en Mac.

Helt ærligt! så er kan du ikke printe TrueType ud på en PostScript printer, for det er to forskellige font typer! Det burde du vide, hvis du havde lidt for stand på EDB.

/per