Avatar billede kroger Nybegynder
04. februar 2003 - 15:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"spam bot'er"

Er det muligt på en eller anden måde at kunne stoppe de "spam bot'er" der kigger ens hjemmeside igennem for email adresser som de kan bruge til at spamme?

Jeg tænkte noget i nærheden om der er nogen der har opbygget en database over kendte bot'er, som man kunne hente og på en eller anden måde tjekke op imod.....
Avatar billede clausn Nybegynder
04. februar 2003 - 17:43 #1
Du kan starte med at læse http://willmaster.com/possibilities/archives/wmp20020625001.shtml
meget god artikkel ....
Avatar billede humlebidk Nybegynder
04. februar 2003 - 22:38 #2
sørg for kontrol med dem der har adgang til dine mail-lister. lav intern postside for medlemmerne evt med noget asp forward så mailadresserne ikke umiddelbart bliver vist.

offentlige maillister er efterhånden blevet en uacceptabel indiskretion fra webmasternes side.
Avatar billede kroger Nybegynder
05. februar 2003 - 00:37 #3
Det er ikke en mailliste jeg har, men en portal som man kan søge navn adresser, mail etc. fra firmaer, og det er for at undgå at disse skulle falde i kløerne på en harvester. Så jeg kan ikke lave en en kontrol af adgangen.

Men jeg tænkte på om man kunne hive dele af deres header, og tjekke dem op mod en kendt database...
Avatar billede cpufan Juniormester
06. februar 2003 - 17:09 #4
fik lige en skør ide:
du kan ligge siden i et frameset, som underside,
og siden skal så tjekke om den er loadet korrekt,
og hvis ikke skal den bare lave error
Avatar billede kroger Nybegynder
06. februar 2003 - 19:25 #5
Jeg har haft lidt samme ide, men desværre er dele af siden i samarbejde med andre steder, så derfor kan vi desværre ikke bruge sådan et script :(
Avatar billede humlebidk Nybegynder
07. februar 2003 - 16:33 #6
lav en forward funktion, så man sender direkte til firmaerne fra siden uden at deres mailadresser vises. afsenderen skal så cfølig sende en returadresse med. så er du helgarderet. der er masser af referencer til hvudden det skal laves med jmail el.lign. på dette site.
Avatar billede kroger Nybegynder
07. februar 2003 - 17:24 #7
Det kan jeg desværre ikkke gøre, da det har rimelig stor betydning at mailadresserne vises. Til engæld har jeg prøvet at køre den op mod nogle cgi-scripts der af en eller anden grund ikke kunne fange dem, så det er jo grundlæggende godt nok.

Men humlebidk smid et svar, så får du point for den gode ide, for den lyder som den mest fornuftige der er dukket op...
Avatar billede humlebidk Nybegynder
08. februar 2003 - 22:50 #8
det gør jeg så =) .. men du kan jo overveje det med forward lidt. du kan evt. også prøve at lave sådan en afsender side først, hvor der sendes en variabel med vha post, således at fjende-serveren ikke kan gå ind på din side uden først at have været på den anden. det er vigtigt at du ikke bruger et link fx. href="noget.dk/aslfj.asp?var=ja", da den så kan søge derned og finde den uden probs. Lav en lille form med en button, der viser videre til side 2 og medfører en variabel, som skal findes før adresserne vises. knapppen kan evt gøres pæn med et lille billed / tekst "til firma-listen"