Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 22:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke spille bestemte cd-rom

Der er nogle cd-rom jeg ikke kan spille på min pc. F.eks. Lemmings revolution. Der kommer et åbningsbillede frem i starten, men så bliver skærmen sort. Der er lyd på.
Hvad er der galt? Min pc er en pentiumII 450 mhz med 64 mb ram og 12mb 3Dkort. (kan godt afspilles på en anden pc som ikke er ligeså stærk)
Avatar billede psycosis Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:02 #1
Har du opdateret DirectX ????

//Psycosis
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 23:19 #2
Ja, der ligger 7.0 på pc-en
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 23:23 #3
Kan det være fordi 7.0 er for ny?
Avatar billede psycosis Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:59 #4
Nej det kan ikke være derfor, har du de nyeste drivere til dit grafik kort, eller er der nogen slags opsætning til Lemmings revolution.... ?

//Psycosis
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2000 - 00:22 #5
ja, jeg har opdateret med de nyeste drivere og der er ingen speciel opsætning til Lemmings revolution. Den kræver 3D og det har jeg
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
02. november 2000 - 11:17 #6
Det er muligt at du mangler en codec til video afspilning. Prøv at checke om du kan afspille diverse avi/mpeg filer...

Format C:
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2000 - 00:07 #7
hvordan gør jeg det?
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
01. december 2000 - 13:50 #8
http://pages.prodigy.net/jagfire3/codecs.html
her kan du måske finde de codecs du mangler.... Jeg aner ikke hvordan man checker sine codecs i win98. I WIN me kan man checke vha:
tilbehør -> systemoplysninger -> komponenter -> multimedie -> codecs til video.

Format c:
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2000 - 23:14 #9
I systemoplysninger osv. ser det ud til at det er installeret, men nu har jeg hentet en ny på den anbefalede side, så må vi se.....
Iøvrigt, hvorfor skriver du \"format c:\" forneden på dine kommentarer?
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
02. december 2000 - 08:39 #10
Format C: -> Det er løsningen på alle computerproblemer... måske lige med undtagelse af dit.

Format C:
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2001 - 00:12 #11
Desværre ingen der har hjulpet mig endnu.........