Avatar billede munk Nybegynder
03. februar 2003 - 01:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

137Gb grænse?

Er der nogen der kender et bundkort der med 100% sikkerhed
understøtter harddiske over 137Gb?
Mærke , pris. Skal være til AMD.

Har set på det men de der bundkortfabrikanter er ikke meget for at oplyse om netop dette.
Avatar billede munk Nybegynder
03. februar 2003 - 01:44 #1
Må gerne være BILLIGT !! GG
Avatar billede skrewz Nybegynder
03. februar 2003 - 01:59 #2
Køb et nyere bundkort og så kan du være sikker på at du kan BIOS-opdatere dig til det, hvis det ikke er med som standard. Det ville jeg gøre.
Avatar billede munk Nybegynder
03. februar 2003 - 02:02 #3
Hvor nyt skal det være?Et MSI Ultra Aru kan ikke opdateres til det ....
Avatar billede skrewz Nybegynder
03. februar 2003 - 02:12 #4
Jeg har lige fundet mit gamle PC-blad frem... Det ser ud til at du skal gå efter understøttelse af en teknologi ved navnet ATA/ATAPI-6 med 48 bits adressering, modsat de andres 28 bit.

Det ser heller ikke ud til at afhænge af bunkortet... Er du sikker på at det gør det?
Avatar billede munk Nybegynder
03. februar 2003 - 02:40 #5
100 % så skal bundkortet understøtte det ..desværre
Avatar billede munk Nybegynder
03. februar 2003 - 02:41 #6
men ATA/ATAPI-6 med 48 bits adressering finder du ikke i nogen side om bundkort ikke hvad jeg har set..
Avatar billede munk Nybegynder
03. februar 2003 - 02:42 #7
der er ikke mange steder hvor producenten af bundkortet skriver om de understøtter over 137 Gb....
Avatar billede halifax Nybegynder
03. februar 2003 - 09:05 #8
Her hvad Maxtor skriver om problemet:

1.  If you have a motherboard that has a Intel chipset (810, 810E, 810E2, 815, 815, 815E, 815EP, 815P, 820, 820E, 830M, 830MP, 830MG, 840, 845, 850, or 860) please visit www.intel.com/support/chipsets/iaa/ and download the Intel Application Accelerator. Intel's Application Accelerator supports the full capacity of drives larger than 137 GB.

2.  If you do not have a motherboard that has a Intel chipset then it is recommended to purchase a Ultra ATA 133 PCI card that supports 48 bit Logical Block Addressing (LBA). You can purchase the Maxtor Ultra ATA 133 PCI Card at www.maxtordirect.com which supports drives that are larger than 137 GB.

3.  If you did not follow one of the above steps and you are trying to go by other means of "tweaking" the system to recognize the drive past 137 GB please note, if your ATA controller, chipset drivers and/or system BIOS do not properly support 48-bit Logical Block Addressing, DATA LOSS WILL OCCUR when storing data to the drive beyond the 137 GB barrier.

Som det fremgår af pkt. 2 anbefales at anskaffe et Ultra ATA 133 PCI card, når det ikke er bundkort med de i pkt. 1 nævnte Intel chipset.

Det skulle så kunne løse opgaven også i dit tilfælde.
Avatar billede munk Nybegynder
03. februar 2003 - 11:45 #10
Nu var det jo ikke meningen at der skulle tilkøbes diverse kort.Men om nogen kendte et bundkort der 100% understøtter over 137Gb barrierern.
Et sådan PCI card koster nemt ca 500kr. og så er det da ulig sjovere at bruge penge på et nyt bundkort.
Avatar billede munk Nybegynder
03. februar 2003 - 22:07 #11
Slet ikke nogen...............?????
Avatar billede munk Nybegynder
05. februar 2003 - 10:55 #12
Syndat ikke nogen besvarede spørgsmålet...
Hermed er det lukket.
Bundkortfabrikanterne har et oplysningsprob.Om ikke andet når 400Gb diske kommer.lol
Avatar billede skrewz Nybegynder
06. februar 2003 - 11:44 #13
Spørgsmålet er, om der overhovedet nogensinde var et spørgsmål... Prøv, for satan! Du kan vel bare returnere og fortryde købet, hvis du får et bundkort som ikke virker med din HD.
Avatar billede munk Nybegynder
06. februar 2003 - 23:00 #14
skrewz : Er du fuld ??
Avatar billede skrewz Nybegynder
07. februar 2003 - 00:18 #15
Klokken 11 om formiddagen? Håber jeg ikke... Jeg mener faktisk at jeg var i skole, da... :D

Tag det nu op til efterretning. Jeg ved godt at det ikke var formuleret særlig pænt, men... pointen var der. Det havde vi andre gjort, og det sagde vi.

Med venlig hilsen og et glimt i øjet,
SKREWZ.
Avatar billede munk Nybegynder
07. februar 2003 - 01:17 #16
Oki Skrews du er god nok..

Hygge