Avatar billede nisjo Nybegynder
02. februar 2003 - 12:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Netværk!!

jeg har store problemer med opsætning af et hjemmenetværk, situationen er følgende:

én computer som kører xp og én med 98

de har begge direkte forbindelse til internettet, idet de er tilsluttet en switch som igen er tilsluttet et kabelmodem.

jeg har prøvet at køre guiden "opret et mindre kontor eller hjemmenetvæk" men de 2 commputere finder ikke hinanden.

det skal lige tilføjes at der er firewall på maskinen med xp,hvis det skulle have nogen betydning.

mvh Nisjo
Avatar billede fortes Nybegynder
02. februar 2003 - 12:38 #1
jamen det har betydning for netværket at der er firewall på din XP,prøv at slå den fra. hvilke ip adresser har maskinerne? kan du pinge hver især? har du delt nogle mapper?
Avatar billede grinderslev Praktikant
02. februar 2003 - 12:40 #2
Fjern firewalen indtil du har netværket oppe at køre!

Prøv at kikke på www.net-faq.dk , der er megen hjælp at hente.
Avatar billede nisjo Nybegynder
02. februar 2003 - 12:44 #3
jeg kan godt pinge computerene, men ikke se dem i "andre computere(98)" oh "netværksforbindelser(xp)"...desuden ved jeg ikke hvor jeg slår firewallen fra!
Avatar billede fortes Nybegynder
02. februar 2003 - 12:46 #4
start -> højreklik på netværkssteder og vælg egenskaber, vælg igen egenskaber for din LAN forbindelse, under avanceret skal du fjerne fluebenet i firewall
Avatar billede fortes Nybegynder
02. februar 2003 - 12:47 #5
hvad sker der hvis du søger efter din Win98 computer fra XP
Avatar billede nisjo Nybegynder
02. februar 2003 - 12:49 #6
så finder den ingenting!!
Avatar billede fortes Nybegynder
02. februar 2003 - 12:57 #7
er de i samme arbejdsgruppe? Når du søger efter computeren så prøv at søge efter ip adressen i stdet for navnet.
Avatar billede nisjo Nybegynder
02. februar 2003 - 13:06 #8
ja, de er i samme arbejdsgruppe! når jeg søger på ip-adressen finder den stadig ikke noget
Avatar billede grinderslev Praktikant
02. februar 2003 - 15:20 #9
Hvilke IP adresser og subnet masker kører du med????
Avatar billede mfpoulsen Nybegynder
03. februar 2003 - 14:34 #10
Har du installeret "Fil- og Printerdeling" i egenskaber for netværk ? Har du også delt drevene/mapperne som du ønsker ?
Avatar billede nisjo Nybegynder
07. februar 2003 - 22:09 #11
jeg har gjort alt hvad i sigre, men intt virker (:
Avatar billede fortes Nybegynder
08. februar 2003 - 07:54 #12
du har jo ikke gjort som vi siger, vi har spurgt dig om adskillige ting, uden at du specifikt har svaret på dem. men okay, vi kan jo være ligeglade, det er jo ikke os der ikke kan få netværket til at virke... ;)