Avatar billede nielsmo Nybegynder
01. februar 2003 - 21:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

finde computere

er der mulighed for at se om der er andre på ens wlan??
et program der scanner et computere på netværket eller lign.

Håber i forstår mig

>Niels
Avatar billede nielsmo Nybegynder
01. februar 2003 - 21:54 #1
et = efter
Avatar billede sprutnik Nybegynder
01. februar 2003 - 21:56 #2
Avatar billede fortes Nybegynder
02. februar 2003 - 12:43 #3
du kan prøve med en simpel dos kommando; net view
Avatar billede nielsmo Nybegynder
05. februar 2003 - 18:05 #4
det blev dos kommandoen
Avatar billede nlunn Nybegynder
05. februar 2003 - 18:21 #5
Det holder ikke. Du kan ikke finde maskiner der ikke har installeret netbios på den måde. Desuden ser du kun maskiner der er i samme workgroup/domain. Det kan man dog komme udenom, men kun sålænge de har netbios installeret.

Du bliver nød til at bruge et mere advanceret program, du kan f.eks bruge LanGuard på http://www.gfisoftware.com/lannetscan/index.htm . Ellers har din gateway sikkert et management program, der gør at du kan se alle maskiner der bruger gatewayen.