Avatar billede zorak Nybegynder
01. februar 2003 - 16:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en webserver???

Hej Eksperter!

Nu er jeg igang med at lave en webserver, men kan ikke få det til at virke...

Jeg mangler noget kode til min winsock komponent så det virker! Det ville være dejligt hvis der er nogen der kan skrive et let forståeligt eksempel program til mig. Serveren skal kunne: Directory browsing, Custom 404 files, IP blocking....

Håber at i kan hjælpe mig..

Jesper Andersen
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2003 - 23:45 #1
Hvis jeg har forstaaet dig ret vil du have os til at kode en webserver til dig.
Avatar billede zorak Nybegynder
02. februar 2003 - 20:02 #2
Jeg vil bare gerne vide hvordan at det er muligt at lave funktionerne foroven..

Nu har jeg selv fået lavet en meget simpel webserver, men den cracher når jeg prøver at downloade filer over 5 mb. Hvordan løser jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2003 - 20:38 #3
Vis noget specifik kode.
Avatar billede zorak Nybegynder
03. februar 2003 - 17:46 #4
Vil du bare have hele koden på den webserver, som jeg arbejder på nu?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2003 - 02:18 #5
Ja, pak den evt. i en zip-fil og laeg den paa nettet.
Avatar billede th0mas Nybegynder
04. februar 2003 - 02:26 #6
ja, giv os noget source...
og fortæl os noget runtime error pls :)
Avatar billede zorak Nybegynder
04. februar 2003 - 16:32 #7
Nu er det parat:
http://www.friserverplads.dk/zorak/eksperten/www-server.zip
Det er en webserver som jeg har fundet på inet, som der bare har en 5 mb limit på downloads. Hvis man prøver at downloade større filer crasher den (jeg tror at den prøver at læse hele filen ind i hukommelsen)...
Avatar billede chris2k Nybegynder
22. marts 2003 - 05:08 #8
VB Har nok lidt svaert ved at haandtere store filer.

Drop dit webserver projekt. Det er pisse kompliceret... Gaa ind paa www.w3.org og find dokumentationen paa HTTP... Der staar paa 100 sider beskrevet alle de ting du skal tage hoejde for...

God tur!
Avatar billede zorak Nybegynder
22. marts 2003 - 11:46 #9
chris2k> Jeg har nemlig en anden vb webserver som sagtens kan klare filer over 20 mb.... Men jeg dropper det nok bare....

LUKKER SPØRGSMÅL!
Avatar billede chris2k Nybegynder
24. marts 2003 - 04:17 #10
zorak: VB kan ikke haandtere at vaere webserver. Programmeringssproget er simpelthen ikke staerkt nok...

Eksempler:
VB er ikke multithreaded, hvilket vil sige at dit program ikke kan haandtere mere end en forespoergsel af gangen... Dvs. hvis en bruger gaaet i gang med og downloade en kaempe fil, jammen saa sker der ikke noget for alle de andre brugere... Hvis du sammenligner det med Apache - den meste brugte webserver paa nettet, saa vil du finde ud af, at Apache 2.44 kan per default haandtere 250 requests paa samme tid...

Anyway. Det var saa lidt at jeg gad bruge tid paa at forklare det for dig...