Avatar billede mic... Nybegynder
01. februar 2003 - 13:37 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

crash !

Min windows XP har faaet en kedelig vane med ofte at reboote, naar jeg er paa nettet via ADSL.

Har proevet via windows update, men der er ikke noget nyt at hente. Der er heller ikke blevet installeret nyt hardware her paa det sidste.... (kun software)

Nogle ideer til, hvor jeg skal starte (har scannet for virus, scandisk, certificerede drivers et.c - her er alt OK)
Avatar billede peet-49 Novice
01. februar 2003 - 13:46 #1
Højreklik på denne computer-egenskaber-avanceret-start og systemfejl-fjern fluebenet i genstart ved fejl.
Avatar billede mic... Nybegynder
01. februar 2003 - 15:00 #2
OK det er hermed gjort...

Men det kan vel ikke vaere aarsagen til at den crasher "ofte" (dker i baade IE og Netscape) .. eller ??

Ser lige om det virker og vender saa tilbage og lukker.
Avatar billede mic... Nybegynder
01. februar 2003 - 18:13 #3
Ok,

Har koert ca. 1,5 time med spil og ca 45 min online uden problemer. Start Outlook XP, hvorefter windows crasher med foelgende error:

0X000000d1 - usbochi.sys

Bringer det os taettere paa en loesning ??
Avatar billede mic... Nybegynder
01. februar 2003 - 18:14 #4
...skal lige sige, at jeg efter restart sagtens har kunne koere Outlook og IE samtidigt !
Avatar billede mic... Nybegynder
01. februar 2003 - 18:20 #5
... Crash igen, med samme besked. Havde kun IE og Messenger koerende.
Avatar billede peet-49 Novice
01. februar 2003 - 19:20 #6
Måske en ramblok ikke kan læses/skrives godt nok?
Avatar billede mic... Nybegynder
01. februar 2003 - 19:28 #7
Har kigget lidt paa det. Det ser ud til at problemet er "kendt" med et Albatron PM650GX MB med et derpaa SIS 650 chipset - naar man bruger USB port.

Det er hvor jeg er naaet til - jeg har endnu ikke set en brugbar loesning. (har nyeste drivers/bios etc. og ligeledes er der intet nyt via. XP update)

(og saa var det ioevrigt USB ohci)
Avatar billede mic... Nybegynder
01. februar 2003 - 20:28 #8
peet49 skrev:
>> Måske en ramblok ikke kan læses/skrives godt nok?

Kan jeg udelukke dette, naar jeg ikke har problemer med spil, etc. som ikke bruger internetet ? (dette er for at udelukke en af mulighederne)
Avatar billede mic... Nybegynder
01. februar 2003 - 21:35 #9
lidt mere info, til dem der kan hjaelpe:

Det drejer sig om et problem mellem Win XP og SIS 7001 USB.  .... Har ikke vaeret istand til at finde et fix til dette (har skiftet USB host controller til standard osv.)

hjaelp !! ;)
Avatar billede peet-49 Novice
01. februar 2003 - 23:05 #10
Har du prøvet en repair af XP?
Avatar billede mic... Nybegynder
01. februar 2003 - 23:38 #11
via System restore (da WinXP er OEM paa min PC er det (naesten) eneste mulighed) - ja ! ... Problemet forbliver dog det samme.

Om ikke andett - jeg er roeget af et par gange mere, og det er altid med USBohci.sys som fejl !
Avatar billede peet-49 Novice
02. februar 2003 - 09:59 #12
Det er OnBoard USB, du har? Du kunne prøve med en PCI USB. Vi har haft et par bundkort med periodiske defekter på USB.
Avatar billede mic... Nybegynder
02. februar 2003 - 11:21 #13
Jo, det er onboard usb - og PCI USB ser rigtig nok ud til at vaere eneste mulighed, da der endnu ikke er et fix til dette problem.

Irreterende 8
Avatar billede mic... Nybegynder
04. februar 2003 - 10:42 #14
Jeg stiller lige et spørgsmål:

Kan en defekt ramblok være årsag til, at XP går ned med "driver_irql_less" etc. .... med filel usbohci.sys ??

Jeg kører nu mit modem via pci>usb kort istedet, med det fejler stadig, så jeg kan ikke tænke mig andet end dette ?

(har på irq 9 kun mine USB + MS ACPI, så der skulle ikke være nogen konflikter)
Avatar billede peet-49 Novice
04. februar 2003 - 10:45 #15
Em defekt ramblok er i stand til meget, der skal kunne læses/skrives 100% fra blokken for, at systemet kører OK
Avatar billede mic... Nybegynder
04. februar 2003 - 11:00 #16
jo, men jeg tænkte konkret på filen usbohci.sys i forbindelse med dette. - og om "driver_irql" kan skyldes dette (hvad jeg primært har set erm at dette skyldes konflikt i irq - som jeg ikke har!)

Ved godt at jeg måske spørger om det samme igen, men det er det med forstanden på dette område....
Avatar billede mic... Nybegynder
04. februar 2003 - 21:30 #17
Hmmm... jeg tror jeg fand loesningen:

Jeg fik byttet mit rammodul i dag, hvilket ikke aendrede noget. tog begge 2 ud, og satte kun det nye i: den bootede om, men musen virkede ikke !

Satte den ud af port 2 og over i port 1 og bootede up. Nu startede computeren og musen virkede.

Startede explorer, og lagde maerke til at "vinduet" stod og sitrede lidt... Taenkte ... ahhh- stroem.

Monitoren har hele tiden faaet sin stroem fra pc'en, saa nu rykkede jeg den paa seperat forsygning - og volia - det koerer !

Taenk sig at det kunne vaere saa simpelt ;)

peet49> regner med at det er OK at vi deler de 100 point ;)
Avatar billede peet-49 Novice
04. februar 2003 - 21:38 #18
OK og tak.