Avatar billede 49152 Nybegynder
31. januar 2003 - 23:08 Der er 1 kommentar

Backup og MS SQL

Hvilke muligheder har man får backup af hele databaser, både data og tabel strukture.

Kan man f.eks. lave en XML fil som indeholder alt information, og som på enkel vis kan puttes in i en anden MS SQL instalation.

Eller er der en anden smart måde.?
Avatar billede -psycho- Nybegynder
01. februar 2003 - 00:00 #1
Hvis du har enterprise manager'en kan du gøre det der i, men du kan også gøre det med ganske almindelige sqlstrenge.

Hvis vi siger vi har en database som hedder "temp" og vi vil have den gemt i en fil som hedder "temp.sqldb" på c:

backup database temp to disk = 'c:\temp.sqldb'

og nu vil vi gerne importere/genoprette den.

restore database temp from disk = 'c:\temp.sqldb'

Hvis du bruger strengene må du ikke være connected til den database som du vil gemme.