Avatar billede nomad Nybegynder
31. januar 2003 - 19:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Computer slukker 5sekunder efter!

Vi har følgende hardware.:

Ecs K7VTA3 / KT333
512Mb DDR 2700
GFX Geforce4 TI 4200 128mb ddr ram!
300Watt

Den slukker efter 4-5 sekunder vi har testet følgende.:

Ny ram klods.: Den gør det samme.
Ingen Ram.: Den bibber og kører men vi kan ikke finde errorcodes'ne for bundkortet.
Ingen GFX kort ingen blæsere ingen ram.: STADIG DET SAMME Den bibber og kører men vi kan ikke finde errorcodes'ne for bundkortet.

Rammene er testet i en anden computer og virker osse! Kan det evt. være en for lille psu eller hvad???

PLZ HELP! :*)

VH NOMAD (Let the Eksperts
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. januar 2003 - 19:49 #1
hvordan bipper den?

er det
bip bip bip bip bip bip bip bip bip bip

eller

bip bip bip biiiip eller hva?
Avatar billede nomad Nybegynder
31. januar 2003 - 19:51 #2
BIIIIIP BIIIIP
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. januar 2003 - 19:53 #3
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. januar 2003 - 19:54 #4
AMI
http://www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/tutorials/13/2/

2 beeps
Your computer has memory problems. First, check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. Check your SIMMs. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks in which your CPU finds its first 64K of base memory. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all of your memory tests good, you probably need to buy another motherboard
Avatar billede nomad Nybegynder
31. januar 2003 - 19:55 #5
OK thx jeg venner tilbage
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. marts 2003 - 14:26 #6
har du fundet ud af det?
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
02. marts 2003 - 14:29 #7
Det er en AMD cpu? det kan godt være varmen der er problemet... prøv med en større køler eller en ekstra køler for de bliver hurtigt for varme... (efter egne erfaringer)
Avatar billede catter Nybegynder
28. november 2003 - 11:04 #8
Prøv engang at vende køleren 180grader da man "nemt" kan komme til at vende den forkert i forhold til den "pude" der sidder under den, bare en ide
Avatar billede nomad Nybegynder
28. november 2003 - 13:06 #9
Vo fandt vist ud af det for lang tid siden da spm. er fra 31/01-2003 :) kan ikke helt huske hvad der var galt.. men det virker nu..