Avatar billede vonfreihoff Nybegynder
31. januar 2003 - 16:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

C5 ver 1.52 på XP

Når der bogføres kommer der fejl om at der ikke er hukommelse. (c5.exe) c5e32.exe starter slet ikke op. Er det et spørgsmål om opstartsparametre?
Avatar billede Broholm Novice
31. januar 2003 - 16:20 #1
Nej, det er et spørgsmål om at bruge C5E.EXE. Det er den eneste kerne som kan bruges nogenlunde under 2000/XP. En opdatering til 2.10 (ikke 3.00 <-- meget ustabil) ville dog være at anbefale.

-Broholm
Avatar billede mariaf Juniormester
31. januar 2003 - 19:34 #2
Hvilke ustabilitetsproblemer har du oplevet på XP med version 3.00?
Avatar billede Broholm Novice
01. februar 2003 - 16:04 #3
Til mariaf:
Det er ikke specifikt under XP. Det er generelt at 3.0 kernerne er meget ustabile. (98, ME, 2000 og XP, både enkelt og flerbruger). Vi har oplevet det på alle vores kunder + andre forhandlere melder også om det samme. Der skal ingenting til at de går ned med ulovlig handling osv. Både Console og GUI. Nogen steder 10 gange om dagen pr. bruger.
Avatar billede vonfreihoff Nybegynder
02. februar 2003 - 20:41 #4
c5e.exe findes ikke, - om den er slettet eller om den ikke bare findes ved jeg ikke. Der ligger en c5e32.exe, men den kan ikke afvikles. Opdatering er udelukket (for dyrt). Version 1.52 er fra før min tid.

Jeg har ny ikke oplevet at 3.00 giver problemer..
Avatar billede mariaf Juniormester
03. februar 2003 - 15:47 #5
Jo, det har jeg også, men kun i de fuskede udgaver - altså hvor der er pillet i c5direct.sys, som jo fint kunne køre på version 2.10, men altså ikke i 3.00 uden koder (udviklingskoder). Ellers oplever jeg den som stabil, og derfor spurgte jeg om andres erfaringer.

Spørg din forhandler om filen til 1.52. Han burde have den, men somme tider ryger alt det gamle jo lidt hurtigt ud :-)
Avatar billede Broholm Novice
03. februar 2003 - 16:08 #6
Du kan evt. lave en kerneopdatering til 2.10 kerner. (koster ikke noget i licens).