Avatar billede maxwell Nybegynder
31. januar 2003 - 13:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HP printer på netværk...

Hey - et lille problem...

En HP Deskjet 6127 med netstik sættes på netværket og printeren installeret på maskinerne køre fint i ca. 3 dag - derefter kan der ikke skrives til printeren... Printeren geninstalleres på maskinerne og alt køre igen i 3 dag ... så er den død igen... printeren har kørt både dhcp og fast IP - men intet virker...

Hvad sker der og hvordan løser jeg det ??
Avatar billede Spotgun Seniormester
31. januar 2003 - 13:54 #1
Det kunne måske være et halv-defekt netkort i printeren...
Avatar billede maxwell Nybegynder
31. januar 2003 - 14:03 #2
men det er 3 dage hver gang...
Avatar billede beef12 Nybegynder
02. februar 2003 - 00:41 #3
Kører du igennem en Jet-direkt boks eller lignende. Din printer har vel ikke et inbygget netkort ?

Prøv at sætte boksen indstillinger tilbage til default og konfigurere den derfra.
Avatar billede maxwell Nybegynder
05. februar 2003 - 10:59 #4
printeren har et netkort...
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
08. februar 2003 - 16:42 #5
Ud fra din beskrivelse er netkortet i printeren enten blevet deaktiveret eller også er det gået i stykker. Hvis det er et netværlk af computere uden jordforbindelse, kan en "lille" strømudsving gøre det. Netværk kan kan være noget følsomt noget.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. maj 2003 - 11:26 #6
Avatar billede caasted Nybegynder
12. maj 2003 - 14:47 #7
Prøv at checke om printerens netkort er sat til autosensing speed (10/100) og eller autonegotiating half duplex/full duplex, og hvis det er tilfældet, tving da netkortet i printeren til fast hastighed og fast duplex, (enten half duplex eller full duplex) - alt dette autosensing-fis er noget en vis herre har skabt i vrede...
Avatar billede maxwell Nybegynder
26. juni 2003 - 08:57 #8
problemet blev løst ved at få printeren ombyttet...
Avatar billede nico76 Nybegynder
29. juli 2003 - 17:01 #9
Hvilken PS benytter du? En HP eller? Du benytter enten en HP JD 220M eller den lidt mere simple 200M(har ikke novell eller opgraderbar FW support), Prøv at give den en "cold reboot"
Da enheden er en såkaldt "hot-swap" enhed, er alt hvad du skal gøre at tage enheden ud mens printeren er tændt, holde den lille knap nede og påsætte den igen. Og den er hermed reset.

Hvis du ikke har en DHCP-server på netværket, vil den få en default IP adress, som er 192.0.0.192. Den kan du dog ændre enten vha. "route add" kommandoen fra en CMD, herefter kan du access enhedens EWS(embedded webserver) og sætte en statisk IP adresse op med tilhørende sub og gateway adresse.