Avatar billede dummerniksen Nybegynder
31. januar 2003 - 09:37 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Shared grafik, nyt kort

Hejsa
Jeg har en bambus PC med shared grafik (jaja, jeg VED godt det er min egen skyld) og det holder nok ikke i længden. Er det overhovedet muligt at montere et andet grafikkort uden det hele går i hat og briller? Har ligeledes combodrev og vil gerne ha installeret et DVD drev, evt. med DVD brænder - kan jeg det?
-Niksen
Avatar billede di8leva Nybegynder
31. januar 2003 - 09:39 #1
det er ikke noget problem hvis du vill montera et nydt grafik-kort, HVIS du har plats på computern.

jag har et ECS bundkort med onboard grafik, och der er ingen AGP-port, så jag kan kun bruge PCI-grafikkort, IKKE godt =)
Avatar billede di8leva Nybegynder
31. januar 2003 - 09:40 #2
hvis du sætter i et nyt grafikkort, så skall du ændra i bios, och "disable":a dit onboard grafik-kort
Avatar billede chalde Seniormester
31. januar 2003 - 09:40 #3
hvis der ikke er en ledig agp-port, er det kun muligt at montere et pci-grafik kort... og det holder ikke...
Mht. dvd brænder.. Det burde kunne lade sig gøre... Har du evt navn på dit bundkort?
Avatar billede dummerniksen Nybegynder
31. januar 2003 - 09:45 #4
Indrømmer STRAKS at jeg ikke er nogen hardcore PC nørd...*G*. Er forskellen på AGP og PCI kort ikke bare, at PCI kortene er dyrere?
Har ikke navnet på bundkortet, faktisk tror jeg der er tale om et stykke plastic fra bunden af en af Bilkas indkøbskurve.
-Niksen
Avatar billede chalde Seniormester
31. januar 2003 - 09:46 #5
agp er en port optimeret til grafikkort.. den ligner lidt en pci port.. og der er enten 1 agp, eller ingen på bundkortet....
Avatar billede chalde Seniormester
31. januar 2003 - 09:48 #6
her er et billede af et bundkort med forklaring http://www.pcmech.com/pics/at-mb-diagram.jpg
Avatar billede dummerniksen Nybegynder
31. januar 2003 - 09:49 #7
Og når den er født med shared grafik er der sikkert ingen AGP slot? Men PCI KAN vel bruges?
-Niksen
Avatar billede dummerniksen Nybegynder
31. januar 2003 - 09:50 #8
Hey - det er smart! På den måde kan selv en teknikdværg som jeg finde ud af det..
Avatar billede di8leva Nybegynder
31. januar 2003 - 09:52 #9
niksen >> =)
Avatar billede dummerniksen Nybegynder
31. januar 2003 - 09:53 #10
Har elt pointene, mange tak for jeres hjælp. Vil bruge week-end´en til at køre PC´en i sænk..
Avatar billede random_act Nybegynder
31. januar 2003 - 09:54 #11
Ryk siden af din maskine og se om der er en ikke hvid port som den øverste port på bundkortet. Hvis der er sådan en kan der komme et AGP (acceleratet Graphics Port) kort i. Hvis der ikke er sådan en port kan du godt glemme at få et bedre kort i... PCI kort er svage så det er helt vildt, enda svagere end onboard kort.
At installere et extra drev (HD eller cdrom) er ikke det helt vilde problem. Hvis du har 3 eller fære drev kan du roligt købe et drev efter eget ønske. Når du har det hjemme kan du selv prøve at søtte det i, hvis det ikke går så spørg her inde hvordan man gør.
Avatar billede chalde Seniormester
31. januar 2003 - 09:55 #12
:-) god fornøjelse
Avatar billede dummerniksen Nybegynder
31. januar 2003 - 09:57 #13
Okay Random. Jeg rekapitulerer...Hvis ingen AGP glemmer jeg idéen om nyt kort og nøjes med DVD drevet. Hvis jeg fucker up hører I fra mig.
-Niksen
Avatar billede fragz Nybegynder
31. januar 2003 - 13:04 #14
Pci i kortet er skuda ikke nødvendigvis svagere end et onboard kort..?? det kommer da an på hvilken grafikchip producenten har brugt på boardet.hvis de har brugt en eller anden lille ATI eller Intel chip...er det da at foretrække at sætte et Geforce 4 PCI i pc`en.