Avatar billede nanna31 Praktikant
30. januar 2003 - 23:09 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Backup Outlook

Hvordan tager man backup af mails og mailadresser i Oulook Express ?
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
30. januar 2003 - 23:11 #1
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
30. januar 2003 - 23:12 #2
du kan også bare trække alle emailsne ud i en mappe direkte fra programmet
Avatar billede nanna31 Praktikant
31. januar 2003 - 00:30 #3
I-know, jeg har ændret destinationen nu af de indkomne emails, men der er et problem -
Efter at jeg ændrede indstillingerne, cuttede jeg alle eksisterende mails/beskeder og pastede dem i den nye mappe, restartede maskinen, tjekkede at mappeindstillingen virkelig var ændret (og det var den), men mine mails dukker iikke op i outlook, heller ikke da jeg pastede en kopi tilbage, hvor jeg tog dem fra, så de nu ligger både i den gamle og den nye mappe ?????? hjælp
Avatar billede nanna31 Praktikant
31. januar 2003 - 00:32 #4
Jeg har lige fået to nye mails ind, aner ikke hvor de ligger ? - ingen af de to nævnte mapper er vokset med så meget som 1 byte ?
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
31. januar 2003 - 09:15 #5
De mail du får fylder heller ikke meget...

Men har du ændret lagerings mappen som jeg foreskriver ?
Avatar billede nanna31 Praktikant
31. januar 2003 - 10:07 #6
hvad ? - du har skrevet et tomt felt ?
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
31. januar 2003 - 10:10 #7
Hmm mærkligt?

Har du ændret din "Lagringsmappe" til en mappe på et andet drev ?

Eller hvad er det du helt præsist har gjort...
Avatar billede nanna31 Praktikant
31. januar 2003 - 10:21 #8
ja jeg kopierede bare mappen til drev D fra drev C. Men jeg har opdaget, at de nye indkomne mails kommer det rigtige sted hen, så det virker, men alle de gamle mails, der ligger som filer i samme nye mappe på drev D kan ikke læses eller på nogen måde ses inde fra outlook.
Avatar billede nanna31 Praktikant
31. januar 2003 - 10:23 #9
Lagringsmappen ligger altså nu på drev D som jeg ønskede, og nye indkomne mails bliver også sendt dertil, som de skal, men alle mine gamle beskeder, som jeg har kopieret til lagringsmappen, kan ikke ses inde fra outlook ?
Avatar billede nanna31 Praktikant
31. januar 2003 - 10:25 #10
kan det have noget at gøre med filen cleanup.txt ?
Avatar billede beckman Nybegynder
31. januar 2003 - 10:27 #11
Hej Nanna har du prøvet at søge på .pst filerne det skulle kunne gøre det.

Mvh

Beckman, support forever
Avatar billede nanna31 Praktikant
31. januar 2003 - 10:30 #12
de filer der er i mappen står som DBX-filer ?
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
31. januar 2003 - 10:35 #13
Når du ændre din lagringsmappe til at være på D drevet så flytter den alle de mails som der kommer til din outlook express til den mappe.

Og når du har formateret dit C drev og starter outlook express op så ændre du så igen Lagringsmappen til den på dit D drev og vubti alle dine mails både ind/ud/sletted og div mapper som du evt selv haved oprettet kommer frem igen :)
Avatar billede nanna31 Praktikant
31. januar 2003 - 10:40 #14
ja ja - men hvor er de gamle mails blevet af ? - de ligger der som kopierede filer ,men kan ikke læses fra outlook ?
Avatar billede beckman Nybegynder
31. januar 2003 - 10:41 #15
Jeg skal lige høre er det fordi du skal upgrader eller hvad ? :o)
Avatar billede nanna31 Praktikant
31. januar 2003 - 10:43 #16
jeg skal formatere mit C-drev, fordi min maskine kører utroligt langsomt
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
31. januar 2003 - 10:45 #17
Da du skifted til den nye lageringsmappe så sporgte den om du ville slette det gamle indhold ja/nej hvilket sagde du ja til ?
Avatar billede nanna31 Praktikant
31. januar 2003 - 10:49 #18
Det mener jeg ikke, den spurgte om
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
31. januar 2003 - 10:51 #19
Men det gjorde den :-)
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
31. januar 2003 - 10:51 #20
Du kan prøve at ændre den igen hvorhen du lyster og se så :)
Avatar billede beckman Nybegynder
31. januar 2003 - 10:54 #21
.wab filerne er adressekartoteker .dbx filerne er post meddelelser

Det er mit endelige svar, og jeg har ikke brug for en livline.

:o)  Go' fornøjelse med det.

Beckman
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
31. januar 2003 - 11:10 #22
Hmm hvad sker her nu *lol*
Avatar billede nanna31 Praktikant
31. januar 2003 - 11:22 #23
hjælp jeg kan ikke læse mere end de 4 første kommentarer i dette spm nu ???? - resten er tomme linier!!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
31. januar 2003 - 11:57 #24
det kommer igen , spørgsmålet er bare hvornår.