Avatar billede causasui Nybegynder
30. januar 2003 - 15:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Javascript og cross-browser

Hvilken Javascript version skal man holde sig indenfor, hvis man ønsker at afvikle sine Javascripts i de mest brugte browsere ?.
Avatar billede humlebidk Nybegynder
30. januar 2003 - 18:14 #1
det er ikke nemt da. opera fx har almen javascript som slet ikke virker. men det meste burde kører når du holder dig fra dynamiske ting som mus-tracking og layers.

men hvis du vil lege med drop down osv så brug getElementByID() .. shop lidt efter det. det vierker i ie5+, ns6+ og opera 5+
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2003 - 22:58 #2
<ole>

De emner, humlebidk her omtaler har intet med JavaScript at gøre, men derimod med DOM- og HTML-implementeringen i de forskellige browsere.

Selve JS-implementeringen er der så at sige ikke forskel på mellem de mest gængse browsere.
Holder du dig til JavaScript 1.1 eller 1.2, er du fint dækket i langt de fleste browsere - på de fleste platforme.

/mvh
</bole>
Avatar billede causasui Nybegynder
31. januar 2003 - 00:57 #3
Det svar jeg var ude efter var netop hvilken version man skal holde sig til!!
Derfor point til olebole!!
Lige et sidste ?. Findes der nogle gode manualer eller lign?.
Tak til jer begge!!
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2003 - 01:30 #4
Jeg har ikke links til noget godt på nettet. Det meste er fyldt med myter og fejl.
Hvis du er til 'langhårede' specifikationer, kan du søge på dette site:
  http://www.ecma.ch/
Det er ECMA, der sætter JavaScript-standarden, men det kræver, man er vandt til at læse den slags, for at få noget ud af det.

Ellers vil jeg varmt anbefale O'Reilly's JavaScript-reference. En bog på 5-600 sider, der _virkelig_ er sin vægt værd i guld  ;o)
/mvh
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. januar 2003 - 10:56 #5
Jeg har købt bogen efter anbefaling fra Ole og den er virkelig rigtig guf... :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. januar 2003 - 10:57 #6
Og så er den på præcis 910 sider ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2003 - 17:40 #7
Okay ... jeg har ikke den ny udgave. Jeg havde den forrige, men forærede min søn den - så jeg har ikke en at tælle sider i  ;o)
/mvh