Avatar billede lovschal Nybegynder
29. januar 2003 - 18:44 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Fryser!!!!!!!

Hej

Jeg har et mega problem!!!
Min computer fryser gang på gang. Både hvis den bare står tændt og også hvis jeg benytter den. Det eneste tidspunkt den ikke gør det er når jeg spiller spil.

Hvad er der galt og hvad kan jeg gøre ved det????

PS.: Jeg kører med Win XP Pro, hvis det har noget at sige.

Jeg håber der er nogen der kan løse mit problem!!!!

MVH

lovschal
Avatar billede p. Nybegynder
29. januar 2003 - 18:48 #1
Prøv at diskdefrakmenter din computer en gang det kan godt hjælpe!
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. januar 2003 - 19:23 #2
http://www.eksperten.dk/spm/287316 ;)

Tjek din køler + CPU :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. januar 2003 - 19:25 #3
P.s. min cpu stod af et par dage efter - UDEN nogensinde at have været for varm...
Avatar billede lovschal Nybegynder
29. januar 2003 - 19:35 #4
Før da jeg prøvede at diskfragmentere frøs den også et stykke inde i det.

CPU og køler er fejler ikke noget.

Problemet har stået på i omkring 2 måndeder nu så jeg tror ikke det er fordi det er ved et stå af.
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
29. januar 2003 - 19:41 #5
Har du prøvet at reperer systemet ?
Ellers prøv at skriv sfc /scannow i kør så udskifter den dine systemfiler måske det hjælper.
Avatar billede lovschal Nybegynder
29. januar 2003 - 19:45 #6
prøver lige
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. januar 2003 - 19:46 #7
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparering eller opgradering af Windows XP,
hvis den er preinstalleret OEM version. Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og
Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
29. januar 2003 - 19:46 #8
Du skal huske at have din cdrom i drevet hvis du skal køre en sfc /scannow.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. januar 2003 - 19:50 #9
øv - det ville jeg have skrevet!

*g*
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
29. januar 2003 - 19:58 #10
Og jeg skrev det halt :)
Avatar billede lovschal Nybegynder
29. januar 2003 - 20:03 #11
arbejder på sagen

men jeg er nødt til at vente til imorgen med at fortsætte da jeg skal på arbejde nu.

På forhånd tak.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. januar 2003 - 20:07 #12
i-know> vi kan vel dele, hvis det lykkes.

Jeg har jo stadig resten's fortrinlige beskrivelse *LOL*
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
29. januar 2003 - 20:12 #13
Griner hva ville de gøre uden os 3 musketer :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. januar 2003 - 20:21 #14
hehe ;)

de 3 øverste på top10 i xp kategorien er på spil - nåh nej - de 2 øverste den sidste er en forhenværende ;)
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
29. januar 2003 - 20:26 #15
Grrr *lol*
Avatar billede lovschal Nybegynder
29. januar 2003 - 23:19 #16
nu fik jeg alligevel tid til at prøve det med at skrive sfc /scannow men den fryser stadig!!!!

Jeg vil helst undgå den anden løsning da jeg har temmelig meget som ikke må forsvinde og det vil tage en he.....s tid at tage back up af det.
Så hvis der er en eller anden løsning hvor jeg ikke mister noget vil jeg være meget taknemlig.

snakkes ved imorgen eftermiddag.
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
29. januar 2003 - 23:59 #17
Du mister ingen ting ved en repration :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. januar 2003 - 00:33 #18
du kan roligt foretage en Repair, jeg har gjort det så sent som i dag og det løste mit problem..
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. marts 2003 - 15:49 #19
Avatar billede mohabba Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:34 #20
Det er sgu dejligt at se at der er nogen som har præcist det samme problem!
Når jeg starter, er det bare et spørgsmål om tid før den fryser, undtaget når jeg spiller!...altså computer! hahaha
Jeg har en Athlon TB 1000
Det hvor jeg købte xp´en siger de at det er AMD processoren, indtil videre har jeg faktisk også kun set problemet ved AMD proc.
Avatar billede lovschal Nybegynder
16. oktober 2003 - 21:03 #21
tjaaa det er der vel noget om.
den næste jeg skal ha' bliver også en Intel
Avatar billede mohabba Nybegynder
25. oktober 2003 - 23:52 #22
Jeg tror jeg har fundet problemet og det skyldes vist nok en af mícrosofts opdates, det drejer sig om update kb826939. Jeg får først problemet når jeg opdaterer det hele. Men når jeg undlader omtalte update, så kører det fint.
Du vil selvfølgelig være nød til at geninstallere windows. Du har jo allerede en ide om hvor lang tid der går inden den fryser så hvis du undlader at opdatere overhovedet kan du se om det er det der er problemet. Hvis det viser sig at virke så undgå denne update
Avatar billede lovschal Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:55 #23
den har jeg overhovedet ikke installeret så det er nok ikke det ved mig.