Avatar billede honne Praktikant
29. januar 2003 - 15:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Navigator 3.35

Jeg har Navigator 3.35 og min server del køre jeg på en Windows 98 computer. Nu vil jeg gerne have flytte min server del over på en Windows 2000 server. Men så kommer denne fejl.

C:\NAVI353>server serverno=1,database=base1
Starting database server number 1 ...
  Cache(Kb)...........: 100
  Sessions............: 5
  Tasks...............: 5
  Maximum users.......: 4
  Maximum database(Mb): 500

-------------------------------------------------------------------------------
NAVIGATOR modtog fejlkoden 63 fra NetBIOS.
(NetBIOS Device Driver open error)

Kontrollér NetBIOS-installationen.

For yderligere oplysninger henvises til dokumentationen til netværket.
Kontakt din netværksforhandler, hvis du har brug for hjælp.
---Press any key---------------------------------------------------------------

Nogle som kan fortælle mig hvad denne fejl betyder ???
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 08:16 #1
3.35 kan ikke køre 32bit afvikling, hvorfor den ikke kan køre på win2000.

Løsningen er at opdatere til 3.56 eller konvertere til et andet system (C5, Attain e.l.). Jeg er ikke bekendt med om 3.35 kan konverteres direkte til 3.56 (Du er sikker på du ikke mener 3.55 istedet?)

En 32 bit afvikler til 3.56 koster ca. kr. 7.000 excl. moms
Avatar billede honne Praktikant
30. januar 2003 - 09:36 #2
Min fejl det er version 3.53, jeg har
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 10:10 #3
Det ændrer ikke noget ved svaret!
Avatar billede erwinravn Nybegynder
21. maj 2004 - 17:47 #4
Jeg får samme fejl på en ny installeret win98 klient. Jeg fandt ud af at ved at skifte om på netkort(fra gammel maskine til ny maskine) virkede Navision delvis. Det vil sige efter installation af ny netkort netbios driver til det gamle kort. Ved reboot af maskinen så virker det ikke igen. Mystisk?
Er der nogen der har en godt bud på en løsning. Hvad med at få navision til at benytte IP i stedet for?