Avatar billede goet Nybegynder
29. januar 2003 - 14:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan Cold Fusion og ASP tale sammen?

Kan man sætte kodestykker i ASP ind i et Coldfusion dokument? Eller kan man omvendt sætte Coldfusion kodestykker ind i et ASP-dokument?
Avatar billede soes Nybegynder
29. januar 2003 - 15:19 #1
det kan man ikke vil jeg mene. Det er jo to vidt forskellige sprog, saa webserveren kan ikke vide hvornaar den skal bruge den ene fortolker eller den anden. Er det noget kode du skal have oversat fra det ene sprog til det andet?
Avatar billede goet Nybegynder
29. januar 2003 - 15:35 #2
Nej det er fordi jeg skal tage stilling til hvilket af sprogene jeg skal lære. Da jeg administrerer en webportal, der er kodet i coldfusion og en webshop der er kodet i asp, og jeg gerne på sigt ville kunne samkøre info fra de to sites, hvis det er muligt.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
29. januar 2003 - 15:44 #3
Om du kan skrive begge dele er et godt sporgsmaal. Det vil ihvertfald ikke vaere nemt, den eneste losning jeg kan taenke paa er at faa webserveren til forst at parse det ene, og derefter det andet. Dvs det er umuligt af faa begge sprog til at parse samtidigt. Det er ikke en losning jeg ville bruge selv, og jeg vil meget fraraade det.

Du kan evt. bare kore asp og cfm sider paa samme server, men i seperate filer. Saa laenge dataen ligger i en db kan begge sprog sagtens laese det.
Avatar billede goet Nybegynder
29. januar 2003 - 15:47 #4
Det jeg mener er: Hvis man har en Coldfusion template hvor man fx skal include en tabel der er sat op i et asp dokument. Kan man det?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
29. januar 2003 - 16:10 #5
Mener du en tabel som i <table></table> eller som en tabel i en db ?
hvis en db saa sagtens, hvis du mener et <table> saa skal man fuske lidt, men det er ikke umuligt
Avatar billede goet Nybegynder
29. januar 2003 - 16:22 #6
Jeg mener <cfinclude template="tabel.asp">
Avatar billede bjornicle Nybegynder
29. januar 2003 - 16:26 #7
nej, det kan du ikke
Men indeholder tabel.asp variabler du skal bruge i cf, eller er det efter asp parsing bare rent html ?
Hvis det bare er html kan du bruge cfhttp, ellers kan du jo bruge wddx og saa inkludere den med cfhttp.
F.eks. wddx encode alle de variabler som du skal bruge i asp, og saa skrive det til skaermen, saa laver du bare en cfhttp til filen og wddx decoder cfhttp.filecontent og saa kan du bruge dem i cf
Avatar billede goet Nybegynder
29. januar 2003 - 16:35 #8
Tak for hjælpen