Avatar billede lau_r Nybegynder
29. januar 2003 - 10:03 Der er 38 kommentarer og
13 løsninger

Upålidelige webhoteller

Vi overvejer at skifte webhotel for tredje gang på grund af urimeligt mange problemer med udbyderne.
Jeg vil derfor høre om der er nogen der kender alldomain.dk og om de er stabile eller blot vil give os endnu flere problemer?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. januar 2003 - 10:05 #1
Jeg kender ikke alldomain.dk, men jeg kan anbefale:

www.wannafind.dk
www.cliche.dk
Avatar billede medions Nybegynder
29. januar 2003 - 10:06 #2
lau_r> Jeg bruger AZero.dk, og dem er jeg meget tilfredse med!

//>Rune
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
29. januar 2003 - 10:10 #3
Jeg har selv haft store problemer med et ustabilt webhotel, som ikke brugte daglig backup, hvilket resulterede i meget spildt arbejde og problemer.
jeg kender ikke alldomain.dk. Jeg har været inde på deres, men kan ikke se om de har døgnovervågning og daglig backup, for det vil jeg i hvert fald stille som minimumskrav, hvis jeg var jer.
Jeg er nu skiftet til www.struernet.dk i stedet netop fordi at de kan tilbyde denne service, men hvis alldomain kan det samme, så kunne de jo også være interessante
Avatar billede thomasdb Nybegynder
29. januar 2003 - 10:11 #4
alldomain.dk var nede i 2 dage i sidste uge.

www.net2host.dk
Avatar billede jensendk Nybegynder
29. januar 2003 - 10:15 #5
Som medions bruger jeg azero.dk, men abusiness.dk er også ret stabile..
Avatar billede lau_r Nybegynder
29. januar 2003 - 10:17 #6
er der ingen der kender alldomain.dk?
Avatar billede proboss Nybegynder
29. januar 2003 - 10:35 #7
Jeg kender ikke alldomain.dk

men jeg syntes du skulle prøve at kikke for www.secnet.dk har kun gode erfaringer med dem
Avatar billede avminarm Juniormester
29. januar 2003 - 10:36 #8
jeg bruger yanet.dk - det er yderst stabilt, hvis man kan leve med at ejeren ofte regulerer priserne lidt op og lidt ned ;-)
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
29. januar 2003 - 10:38 #9
Prøv at slå en smut forbi her.

www.starthotel.dk
Avatar billede aguru Nybegynder
29. januar 2003 - 10:42 #10
Der findes meget få udbydere der holder... her er en af dem, understøtter alt - asp. php etc, 100 MB plads, ubegrænset email osv osv  for 9 kr om måneden... giv mig så de point....
Avatar billede aguru Nybegynder
29. januar 2003 - 10:43 #11
og her er linket så... hehe  http://www.b-one.dk
Avatar billede exp Juniormester
29. januar 2003 - 10:45 #12
www.starthotel.dk - bruger det selv!
Avatar billede ohmish Nybegynder
29. januar 2003 - 10:46 #13
www.azero.dk er geniale. grim hjemmeside, men stabilt firma med mange ansatte og god service. de har været her 3 år.
Avatar billede sbm Nybegynder
29. januar 2003 - 10:49 #14
Off topic: Det der med "ubegrænset antal email adresser" giver jeg ikke en skid for. Det er bare fordi de sender AL email til det domænenavn ned i en og samme postkasse. Jeg synes det grænser til dårlig markedsførings-etik, idet de sikkert har fanget flere kunder der har tænkt "Nice! Så kan vi få hver vores email-adresse til næsten ingen penge", men har man en smule forstand på IT, kan man hurtigt gennemskue at sådan hænger det ikke sammen. Alene af den grund går jeg udenom firmaer der profilerer sig sådan.
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
29. januar 2003 - 10:54 #15
sbm -> øøøh hvem snakker du om, bare for at vide hvem vi skal undgå :-)
Avatar billede frost11 Nybegynder
29. januar 2003 - 10:56 #16
om b.one.dk som aguru nævner et par indlæg opppe
Avatar billede sbm Nybegynder
29. januar 2003 - 10:57 #17
Det var en reaktion på aguru's indlæg:

"her er en af dem, understøtter alt - asp. php etc, 100 MB plads, ubegrænset email osv osv  for 9 kr om måneden... "

Og det var altså b-one.dk
Avatar billede freeagent Nybegynder
29. januar 2003 - 10:58 #18
Har haft flere webhosts:

Azero.dk
De aller værste, dem kan jeg kun af egen bitter erfaring råde dig til at undgå. De har ikke styr på noget som helst, og sender flere regninger ud til deres kunder, langtid efter man har skiftet til en anden host. Lukkede deres support ned på et tidspunkt. Havde en meget ustabil mailserver, som de ikke magtede at få til at køre.

DHT.dk
rimelige

phpwebhosting.com
En amerikansk webhost. Superhastigheder på deres servere. Rimelig service.

buydomains.dk
Har jeg på nuværende tidspunkt. Yder en god service. Rimelige hastigheder på serverne. Har du en ustabil mailserver.

Jeg har dog læst lidt om en del andrem da jeg sklulle have placeret en kundeløsnig på et tidsspunkt, og har læst om andre hosts:

cliche.dk
Har et meget dårligt ry.

webhosting.dk
Ret høje hastigheder på serverne. Har ikke hørt dårligt om dem. Svarer hurtigt på deres mails.

web10.dk
Billige, rimelige hastigheder. Og lyder umiddelbart som om det er et godt valg. Og så er de superbillige!
Avatar billede jakki Nybegynder
29. januar 2003 - 11:05 #19
jeg kan ikke anbefaler www.cliche.dk har brugt dem, og lad mig sige det sådan prøv at søg på cliche.dk her på side, så finder du selv ud af det.

b-one.dk eller b-one.nu kender jeg ikke så godt jeg har dog set at de har haft lidt problemer, men ikke noget i det store, men som hovedregl er det sådan at man får hvad man betaler for.

hvis jeg skulle næven 2 udbydere ville det være

www.secnet.dk
www.webpartner.dk

begge er i top men de koster nok lidt mere en 9 kroner om månden
Avatar billede nips Nybegynder
29. januar 2003 - 11:14 #20
Avatar billede leif Seniormester
29. januar 2003 - 12:06 #21
www.abusiness.dk er dem jeg selv har brugt og bruger til flere sites. Siden jeg skriver brugt er at mine private sider ligger hos mig selv nu !!!!
Avatar billede ctacta Nybegynder
29. januar 2003 - 12:10 #22
Kender ikke dem du omtaler og kender desværre heller ikke nogen der har kendskab eller praktisk erfaring med dem.

Men personligt er jeg ekstremt tilfreds med www.webhosting.dk
De er placeret direkte ude på DIXEN i Lyngby. Meget hurtig og bred båndbredde, meget billige priser og kanon service.

I den slemme ende kan jeg nævne www.struernet.dk
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 22:58 #24
Kan _ikke_ anbefale følgende:

http://enavn.dk (ChiliSoft ASP til ekstrem høj pris med indviklet administration)
http://b-one.dk (de har f.eks. en tussegammel version af GDLib installeret, og passer ikke deres servere selv)
http://cliche.dk (manglende levering, ustabile servere, dårlig mailserver)

Har selv positiv erfaring med http://azero.dk trods den høje pris. Dog er deres regningsudsendelser et kapitel for sig selv. Men rent teknisk har jeg altid oplvet dem meget stabile.
Avatar billede aller Nybegynder
30. januar 2003 - 13:04 #25
En mega upålidelig webhost er http://www.fairhost.dk (som også beskrevet i andre oprettede spørgsmål på Eksperten).

Man skriver et spørgsmål til deres supportdel, og 1 uge senere har man stadig ikke fået svar. Man skriver en e-mail til deres info adresse (primære adresse), hvori man skriver man gerne vil have at ens site bliver oppe mere en 12 timer af gangen, ellers vil man gerne have pengene tilbage.
De svarer selvfølgelig aldrig - ringer man til dem, tager de ikke telefonen.

De skriver de understøtter ASP, men nogle af de mest basale ting under ASP (global.asa, response.redirect, osv.) fungerer ikke. Nogen der ved hvad man kan gøre for enten at få pengene tilbage eller bare komme i kontakt med dem?

Mvh.

Kim.
Avatar billede aguru Nybegynder
30. januar 2003 - 14:11 #26
Ok..el_barto, og hvad er det lige funktionen er for GDLib ?

Jeg har selv flere domæner hos B-one, og har kun i et enkelt tilfælde haft en negativ oplevelse, som ikke havde nogen videre betydning. Sidstnævnte er sf relativt. På den lyse side, svarer deres support inden for 24..hvilket er ret cool. Jeg har før haft Azeor, de var en smule ustabil, nu er de stabile nok, men deres økonomi afd. er en joke. Der er up / downsides ved alle webhoteller, så tror man er nødt til at se på om deres produkt er det rette for en selv, og så finde den billigste pris.
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. januar 2003 - 14:15 #27
aguru> Azero har fået mere styr på den afdeling *S*
Avatar billede bjornicle Nybegynder
30. januar 2003 - 14:37 #28
Hvis du ikke kraever et dansk hotel (kan ikke se den store grund til at det skal vaere dansk) saa kan jeg varmt anbefale crystaltech.com. Deres support er genial, jeg modtager som regel svar indenfor 5-30 min paa email, plus du kan ringe til dem ogsaa, 24/7.
Avatar billede aguru Nybegynder
30. januar 2003 - 15:27 #29
crystaltech.com har da psykopatiske priser mand !
500 kroner i oprettesle, og derefter 500 kroner pr måmed for 450 Mb plads, og 20 GB trafik. Til sammenligning kan man, hvis man nu tager B-one.dk som eksempel, få 3.9 GB serverplads og fri trafik og kun 90 krone ri oprettelse.
Avatar billede gruppe422 Nybegynder
30. januar 2003 - 15:31 #30
Tag Dandomain, de har styr på det hele....
Avatar billede aguru Nybegynder
30. januar 2003 - 15:43 #31
Dandomain er sq da næsten lige så sygepriser :
http://www.dandomain.dk/default.asp?page=/webhotel/webhotel-info.asp
Avatar billede bjornicle Nybegynder
30. januar 2003 - 15:49 #32
aguru> Jeg saa ikke lige at pris var vigtigst. Crystaltech er ikke de billigste, men de er ihvertfald heller ikke de dyreste, men som man siger, du faar hvad du betaler for. Crystaltech har deres eget datacenter med 24/7 mandskab.

Nu kender jeg ikke b-one.dk selv, saa jeg gaetter lidt her udfra de whois opslag jeg har lavet. b-one.dk bruger et firma det hedder cobweb.dk, disse 2 firmaer har ikke samme adresse, saa jeg gaar ud fra at det er 2 forskellige firmaer. Dvs. at hvis du faar en fejl der skal rettes skal du kontakte b-one.dk som saa skal kontakte cobweb. Jeg kunne ikke se andet end email support til b-one, saa hvis det virkelig gaar galt, saa kan man kunne maile, eller ikke engang eftersom det bare er en webform.
cobweb ser umiddelbart kun ud til at have 64 IP'er, dvs. at b-one sikkert ikke giver en IP til hvert site (som crystaltech gor).

Hvis jeg tager fejl i noget af ovenstaaende maa I endelig godt rette mig :)
Men som min konklusion er, du faar hvad du betaler for.
Avatar billede aguru Nybegynder
30. januar 2003 - 15:58 #33
yeah, Lau r, som startede denne thread, er nødt til at specificere hvad slags site der skal køre p åserveren, om det er statisk, e-handel etc etc.. for at man kan finde det rette ekement
Avatar billede lau_r Nybegynder
30. januar 2003 - 17:23 #34
Det drejer sig om asp.net sider. Vi har ret forskellige kunder, men fælles for dem er at det er ret små sites, målt i MB. Vi leder derfor efter en flex-løsning der giver os mulighed for selv at definere størrelsen på de enkelte webhoteller. Vi skal bruge ca. 1GB til 30 domæner.
Avatar billede proboss Nybegynder
30. januar 2003 - 18:57 #35
Hvorfor udvælger du så ikke de firmaer du ønsker at få et tilbud fra og så ringer til dem er sikker på at mange firmaer vil gøre en god indsats for at
gøre en kunde som har brug for så mget plads og så mange domæner

det er jo bare at udvælge dem der kan levere asp.net af dem her på siden
Avatar billede lau_r Nybegynder
30. januar 2003 - 20:45 #36
de fortæller jo ikke om de lever op til deres oppe-tider!
Vi har nu to gange været nød til at skifte på grund af utroligt dårlig service. De er sikkert allesammen nemme at komme i kontakt med hvis man er en potentiel kunde, men så snart man har købt dem kan man glemme alt om at snakke med dem igen... Derfor dette spørgsmål!
Avatar billede proboss Nybegynder
30. januar 2003 - 21:56 #37
Som jeg har skrevet oven for har jeg kun gode erfaring men www.webpartner of www.secnet.dk
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 21:59 #38
syntes du skulle prøve b-one.nu, da det er ned til 9 kr om måneden, og efter hvad jeg ved (har ikke prøvet dem) skulle de være meget gode... www.b-one.nu
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 22:01 #39
Jeg har benyttet azero i nogle år nu og må sige at deres support er tip top. De understøtter ASP.NET og hastigheden på deres servere er også glimrende.

Du kan jo tjekke hastighed/performance ved et besøg på www.webguider.dk den kører på et webhotel hostet hos Azero
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. januar 2003 - 22:08 #40
lau_r, skal du have professionel service, skal du benytte de store, som f.eks. TDC, CyberCity m.fl. cliche.dk, wannafind.dk etc. har måske intentionerne, men kan ikke imødekomme krav som 99,8% stabilitet og hurtighed.

På min gamle arbejdsplads fik vi hostet vores sider og DB hos CyberCity (Windows 2000 server + MS SQL-2000 server) for 29000,- om året. Man kan sige meget om mastodonterne, men de HAR isenkrammet og ekspertisen. Jeg har oplevet CyberCity som værende utrolig sikker og stabil. Vi valgte CyberCity, fordi de for 2½ år siden var de eneste på markedet, som kunne levere denne service. Ellers skulle vi købe vores egen server og få f.eks. TDC til at overvåge og servicere den, og det kostede dengang en mindre formue.

Jeg kan se struer.net er nævnt, og dem kan jeg også roligt anbefale. De har ligeledes isenkrammet og ekspertisen. Deres backbone er så kraftig, at TDC lejer sig ind hos dem i Nordjylland, istedet for at oprette deres egen central. Jeg har min egen side liggende hos dem. Fin service.

Skal det være seriøst og prof, så kan jeg kun tilråde dig at bruge de store drenge, aversioner eller ej. Jeg har mine betænkeligheder ved dem, men man kan ikke komme uden om deres investeringer i hardware og knowhow.
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. januar 2003 - 22:11 #41
Jeg skal lige tilføje, at vi havde 26 domæner. Og de er yderst fleksible mht. diskplads. Skal du bruge 100-500 MB ekstra, så vil du nok få det uden beregning. De er absolut til at snakke med.
Avatar billede tiskali Nybegynder
31. januar 2003 - 14:47 #42
vælg starthotel.dk - så er dine problemer slut, og du spare sansynligvis en bunke peneg da deres priser nok er Danmarks bedste set i forhold til kvaliteten, og selv om du er lige glad med kvalitet, så er de stadig blandt de absolut billigste. Jeg har 2 af mine hoteller er placeret der.
Avatar billede lau_r Nybegynder
31. januar 2003 - 15:16 #43
starthotel og struernet understøtter tilsyneladende ikke asp.net.
tiskali>>hvornår har jeg sagt at jeg var lige glad med kvalitet??? det er jo netop det jeg leder efter! Vi kan bare ikke bruge 29000 om året.
Avatar billede christian-s Nybegynder
03. februar 2003 - 18:55 #44
Jeg kan kun anbefale www.digiweb.dk.
Meget professionelle, døgn telefonsupport, professionelle svar over e-mails og stabile løsninger.

Har desuden prøvet www.jepponet.dk og www.struer.net, har kun haft dårlige erfaringer med dem. Hold dig specielt langt væk fra jepponet, magen til amatører skal man lede længe efter.
Mit indtryk af Struer.Net er, at de har for meget at lave.

Har indtil nu ikke haft problemer med digiweb.dk, selvom de er blevet udsat for lidt af hvert!
Avatar billede exp Juniormester
11. februar 2003 - 11:30 #45
HVad finder du ud af?
Avatar billede tech4me Nybegynder
12. februar 2003 - 20:30 #46
Jeg kender nogle som ligger hos www.unitspeed.dk og de har været tilfreds. Der er meget i deres løsninger og så er der backup og 24 timers support. Du kan se om det måske var noget men du kan finde mange webhotel udbyder på www.find-webhotel.dk
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. marts 2003 - 15:46 #47
Fik du svar på dit spørgsmål?
Avatar billede romme Nybegynder
18. marts 2003 - 10:58 #48
Hvis du har din egen webserver, så kan jeg godt hoste den for dig.
Hvis du vil vide mere så smid mig en mail, romme@sitevision.dk
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juli 2003 - 14:50 #49
YO?
Avatar billede lau_r Nybegynder
21. juli 2003 - 15:28 #50
Tak for hjælpen. Det er en jungle, men det lader til at man endnu engang får hvad man betaler for og at det er klogt at holde sig fra de mindste og billigste udbydere.
Avatar billede ssp37 Nybegynder
08. august 2004 - 13:37 #51
En lille fugl har fortalt mig at hvis man skriver "mailme90" i bestillingskodefeltet hos webhosting.dk, og at man skal lave en redelegering af sit .dk domain, giver webhosting.dk 90 dages gratis, og ingen penge forud.... er man ikke tilfreds kan man jo i princippet flytte det ud inden denne periode slutter... priserne er ligeledes absolut helt i bund, og er tlfsupport osv. med i prisen. En ven af mig (firma) har over 100 hoteller der, og der er absolut check over tingene