Avatar billede hmortensen Nybegynder
28. januar 2003 - 21:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Spontan genstart

Nogen der ved hvorfor min maskine genstarter spontant hele tiden ?

Jeg ahr lige købt nyt MB, CPU og RAM, men brugt det gamle AGP kort og drev.

Kan det være grafikkortet, som ikke kører vildt godt i det nye bundkort ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2003 - 21:09 #1
Det kunne f.eks. være din stømforsygning der ikke helt kan følge med. Med det nye udstyr du har sat i er der mere træk på til bl.a. køling og dine komponenter er nu mere følsome overfor strøm variationer.

Men det kan være meget andet
Avatar billede hmortensen Nybegynder
28. januar 2003 - 21:22 #2
Tror jeg ik...

Købte også et maxi tower, med en 360w PSU...

En af mine venner har en PSU magen til og han har flere og støre dele i, end jeg har...
Avatar billede konex Nybegynder
28. januar 2003 - 21:36 #3
Højre klik på Denne computer - egenskaber - fanebladet Avanceret - Indstillinger for Start og Genoprettelse - fjern fluebenet i Genstart automatisk
Avatar billede hmortensen Nybegynder
28. januar 2003 - 22:40 #4
Det hjalp ikke...
Avatar billede ebe Praktikant
29. januar 2003 - 00:14 #5
check alle forbindelser, tag ram blokkene ud og sæt dem ind igen..
Avatar billede hmortensen Nybegynder
29. januar 2003 - 18:02 #6
der er intet galt med nogle forbindelser, og RAM blokken virker...

Jeg får en fejl, med et eller andet om IRQL_NOT_LESS_ OR_EQUAL
Avatar billede danes_dk Nybegynder
30. januar 2003 - 14:38 #7
Har du prøvet at se hvor varm din cpu er.??  Det kan i mange tilfælde godt være derfor maskinen genstarter... Tjek det i BIOS..
Hvis det er en AMD cpu, må den helst ikke være varmere end 70 grader, men jo lavere, jo bedere.(Min ligger på 55 grader)
Hvis det er en Intel, skulle den gerne være en del lavere i varmegraderne.

Prøv det.. :-)

/Danes
Avatar billede ebe Praktikant
30. januar 2003 - 14:49 #8
Avatar billede ebe Praktikant
30. januar 2003 - 14:51 #9
Avatar billede ebe Praktikant
30. januar 2003 - 14:53 #10
Avatar billede ebe Praktikant
30. januar 2003 - 14:56 #11
jeg ved ikke hvordan du har det med tysk, men her er en analyse af fejlmeddelelsen:
http://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=19413
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. januar 2003 - 15:51 #12
Det var grafik kortet som spaltede....

danes, det er en P4 2.4 GHz, og den ligger på 38 grader, så det er ok...