Avatar billede tjansson Nybegynder
28. januar 2003 - 16:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ram til Thinkpad A21e

Jeg skal have købt lidt flere ram til en IBM Thinkpad A21e model 2628.

Jeg kan bare ikke lige finde ud af hvor meget der kan være i den og hvad rammene skal være. Jeg har kigget på "SO DIMM Kingston 256MB PC100 ValueRAM", men vil det passe i computeren (fysisk og rent max ram mæssigt)?

Ville det, forudsat at den kan klare pc133, være bedre at bruge pc133 frem for pc100, når den bare skal bruges til kontorbrug?

Er det nemt at sætte i (bare åbne dækslet og sætte i) eller er der andet jeg skal tænke på?
Avatar billede pentium4 Juniormester
28. januar 2003 - 23:14 #1
Avatar billede pentium4 Juniormester
28. januar 2003 - 23:20 #2
På side 52 er vist hvordan du åbner ned til ram'ne og efter hvad jeg kan se, kan der kun sidde 2 klodser i.
Avatar billede pentium4 Juniormester
28. januar 2003 - 23:24 #3
På side 98 kan du se hvilke ram der kan sidde i den - 64MB og 128MB SD-Ram SO Dimm.
Avatar billede tjansson Nybegynder
29. januar 2003 - 11:12 #4
Mange tak... det var lige hvad jeg skulle bruge af oplysninger!
Avatar billede tjansson Nybegynder
29. januar 2003 - 11:15 #5
Måske kan du lige svare mig på om jeg skal tage pc133 eller pc1000?
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. januar 2003 - 11:27 #6
Et rigtigt godt tip til alle: Prøv www.eetnordic.dk (distributør). Vælg konfigurator, og find så dit product ved at benytte dropdown boxen et antal gange. Du kan så få af vide hvilken memory der passer, og de har også uoriginal ram. Du kan ikke få priser af vide, men du kan få bestillingsnummeret, og hvis ikke du kan finde en forhandler kan du jo ringe til EET og spørge hvem der er forhandler i dit område.

Jeg skulle selv engang bruge RAM til en HP8500 printer. HP original ram kostede (forhandler pris) ca. 3.200 pr. 64MB ... EET kunne levere for ca. 190 kr. pr. modul. Det var naturligvis også kun en besparelse på 12.000 ex. moms :-)
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. januar 2003 - 12:05 #7
tjansson -> Takker for point'ne og du skal tage samme type som der sidder i i forvejen for det hjælper ikke at købe Pc133-ram hvis det er Pc100 som sidder i da de altid kører som den langsomeste.