Avatar billede janvogt Praktikant
30. oktober 2000 - 14:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Pauser i internetforbindelse

Ca. hvert 3. minut holder min teledanmark-forbindelse et halvt minuts pause.
Dette sker døgnet rundt, så det er altså ikke p.g.a. belastning på nettet.
Det er en ISDN2 forbindelse med et Eicom Diva T/A modem.

Er der nogen, som har oplevet samme fejl? Hvordan rettes det?
Jeg har været min opsætning igennem flere gange, men synes ikke der umiddelbart er noget galt.
Avatar billede kasseper Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:16 #1
lytter, det er nemli også et problem for mig ;-)
Avatar billede fuzion Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:20 #2
jeg ved ikke om dette virker ved ISDN, men man kan skrive nogle komandoer, i opsætningen for modemet, jeg kan ikke lige huske dem , men ring til teleDK, de kan nok give dig dem
Avatar billede kasseper Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:21 #3
NEJ DE KAN IKKE.....
Avatar billede nethuset Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:25 #4
har også oplevet det.... Vil gerne have en god forklaring....
Avatar billede cyberm Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:25 #5
Det er vist et gennerelt problem jeg havde det også da jeg havde CC men der kunne der være en pause på over 1 min. Nu gør den det ikke for nu har vi jo ADSL hehe. Nå men det er nok noget du kommer til at leve med. Men prøv lige det her; Når den holder pause så log af og log på igen det virkede som regel hos mig, det vare bare lidt irriterene.
Avatar billede jimsim Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:26 #6
Jeg opdaterede software til modemet http://www.eicon.com/support/helpweb/dtadk/dk.htm
og begyndte at bruge Get2Net som ISP. Det hjalp og kørte bare derud af :)
Avatar billede cstern Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:50 #7
Jeg har Pro@ccess ISDN fra teleDK (erhvervsløsning) og der går datastrømmen også tit i stå, og af og til i mange minutter ad gangen. P*sse irriterende. En løsning ville bestemt være rart - så jeg lytter med hvis nogen har nogle kvalificerde bud.
Avatar billede ajen Nybegynder
03. november 2000 - 01:14 #8
Har du prøvet at sætte flowstyring til software ?? Det gøres under \"kontrolpanel\" => \"modem\" => \"egenskaber\" => \"forbindelse\"/\"tilslutning\" => \"avanceret\" . Det skulle hjælpe. Ellers kan du også prøve at enten slå FIFO-buffere HELT fra eller sænke hastigheden. Det gøres samme sted (under \"avanceret\")
Er computeren/skærmen jordet ?? Har du en printer sat til ?? Der kan være spænding i systemet som kredser rundt i de forskellige eksterne dele. Prøv evt. at pille printeren fra eller slukke for skærmen EFTER flowstoppet er startet. Hold skærmen slukket i ½-1 minut og tænd igen.. (Det hjælper nogle gange bare at ændre opløsning eller opdateringshastighed (hz) på skærmkortet)
Avatar billede janvogt Praktikant
05. november 2000 - 02:25 #9
---> jimsim

Hvad var det præcist du opdaterede?
Avatar billede jimsim Nybegynder
06. november 2000 - 10:39 #10
Modem software

Opdater DIVA T/A ISDN Modem software til version 2.2 (dimmdv2r2.exe / 6.24Mb).
ftp://www.eicon.com/dimodem/dimmdv2r2.exe

Den version som var med modemet(CD) var en ældre udgave, kan ikke huske hvad den hed, men supporten henviste mig til den side og jeg havde ikke nogle problemmer siden hen.

Avatar billede kalou Nybegynder
06. november 2000 - 15:32 #11
Det kan hjælpe en hel del hvis du firmware-opdaterer Dit Eicon Diva modem. På Eicon hjemmeside er der også en version til danske modemmer.
Det hjalp hos mig da jeg havde lignende problem.
Samtidig er det en god ide at gøre som Jimsim forklarer
Avatar billede janvogt Praktikant
06. november 2000 - 22:33 #12
Den version som er installeret ER version 2.2.
Det er derfor jeg spørger om, hvad det præcist var som jimsim opdaterede, da han havde lignende problemer.
Jeg prøver at finde ud af, hvad \"firmware\" er ......
Avatar billede kalou Nybegynder
22. december 2000 - 10:58 #13
Får vi snart en afslutning her?
Avatar billede janvogt Praktikant
04. januar 2001 - 12:57 #14
Som sagt har jeg modem software version 2.2 installeret.
Når jeg prøver at installere firmware vers. 2.5 ved at følge instruktionerne på Eicons hjemmeside, får jeg at vide, at firmwaren ikke passer til mit modem !!! Det forstår jeg ikke.
Avatar billede janvogt Praktikant
11. marts 2001 - 20:15 #15
Jeg takker for alle forsøg på at hjælpe.
Desværre kunne ingen af svarene bruges.

Mit problem blev løst, da jeg skrev en IP-adresse under Kontrolpanel->Netværk.