Avatar billede intrique Nybegynder
28. januar 2003 - 12:08 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er min pc værd?

Nu står jeg i en sitaution, hvor jeg simpelthen ikke gider have en computer mere. Dvs, at jeg vil sælge min. Dens stats:

Athlon XP +1800, tidligere 1700 mhz, nu tilbage på 1533.
1024 mbyte DDR-RAM, 2x512.
GeForce III Ti-500 Deluxe.
EpoX motherboard (Kan ffs ikke huske navnet :p)
100 GB W. Digital HD, 7200 rpm, nyformateret med Win XP På.
19" Dell skærm (baseret på den gamle Multi skærm fra Sony, triniton teknologi, fremragende skærm ;)
AOpen HQ8 Tower, CD RW drev i, 5 slots ledige.
Audigy Player 1
Sort Icemat + Microsoft Optical Blue mus ting.
.90 headset.

Den var cirka 18.000 værd for et års tid siden, eksl. skærm, hvad er den værd nu, med skærm?

Alle der svarer for en lille smule point :p
Avatar billede morten_leth Nybegynder
28. januar 2003 - 12:11 #1
jeg ville skyde mellem 8 og 10 kilo... men det er kun et skud i tågen... det var hvad jeg godt ville give hvis jeg stod ag manglede en...
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
28. januar 2003 - 12:14 #2
Jeg vil skyde på en 7-8 tusind med skærm.
Avatar billede ldrada Nybegynder
28. januar 2003 - 12:16 #3
Der bliver stadig solgt PC'er med XP18+, personligt så synes jeg at athlon laver noget lort, men det skal ikke svække min dømmekraft.
Proccesoren er meget god for en almindelig hjemme bruger og rammene trækker kraftigt op hvis man er pro.
Grafikkortet er meget godt, selvom kunder best kan lide at se så høje numre som muligt. 100GB harddisk er virkeligt godt, jeg synes at du skal købe en 40GB og erstatte den, dermed beholde den 100GB. en meget god, og stor skærm som virkeligt trækker prisen op og samtidig et kabinet der giver en følelse af "man får hvad man betaler for".
Icemat måtten og musen er ikke særligt vigtige i dette sammenhæng da din PC og dit udstyr virkeligt er meget gode og tidssvarende (bare lige på nær CPU'en)

Hvis du fjernede 512MB ram, og beholdte dem selv og hvis du erstattede den 100GB harddisk med en på 40 eller 60 så ville prisen ligge på omkring 7.000 kroner.
ellers skal den ikke gå ned under de 10.000-11.000kr
Avatar billede jensendk Nybegynder
28. januar 2003 - 12:17 #4
9 Kilo.. Skærmen er trinitron, trække opad.. Lydkort trækker opad.. Ramkonfiguration i 2*512 er også godt.

Er det en XP pro eller home?
Avatar billede ldrada Nybegynder
28. januar 2003 - 12:19 #5
(DDR-RAM er meget dyre og 100GB har kun de "idioter" som mig brug for, jeg fyldte straks 30giga på dagen efter jeg købte min 80gigabyte seagate barracuda IV 7.200)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
28. januar 2003 - 12:21 #6
Hvis jeg skulle rette i mit skud, så bliver det kun fordi jeg har overset at windows følger med. Jeg går ud fra at der er licens her?

Skærmen bør ikke trække alt for meget om.
Der er flere steder der sælger fremragende demo skærme billigt - fx. http://www.itbrugtsalg.dk/shop/productinfo.asp?id=182
Avatar billede intrique Nybegynder
28. januar 2003 - 12:26 #7
Ja, der er licens med... Det er home :o

Pelkjaer, hvad mener du egentlig helt med dit andet indlæg, samme spørgsmål til idrada ? :)
Avatar billede ldrada Nybegynder
28. januar 2003 - 13:19 #8
Jeg ville bare forklare hvorfor jeg anbefalede dig at fjerne 512MB ram og skifte harddisken ud med en på 40 eller 60
Avatar billede intrique Nybegynder
28. januar 2003 - 15:03 #9
Ok, tak for hjælpen begge to, 75 til jer hver ;)
Avatar billede ldrada Nybegynder
29. januar 2003 - 12:09 #10
huraaa!