Avatar billede susse Nybegynder
30. oktober 2000 - 14:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

3D i DK ??

Hvor mange 3D jobs er der egentlig her i DK ?
Som animatorere, modellere osv.. ?

Eksistere der nogle spil firmaer her fra DK som laver noget med 3D ?
Avatar billede thoeger25 Nybegynder
30. oktober 2000 - 14:13 #1
spil: dem der der laver hugo spillene laver dem da i 3d nu ikke?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. oktober 2000 - 14:15 #2
aner det ikke, men det kan ikke være mange.... Så skal det være indenfor tegnefilm oder so.... Jeg ville da gerne sidde og rode med 3D, men det er yderst sjældent at folk kan/vil bruge det... - det tager jo tid at lave...
Avatar billede bj-an Nybegynder
30. oktober 2000 - 21:36 #3
Der er rigtigt mange, især inden for maskin- model- og bygningsindustrien hvor 3D-modeleringen vinder kraftig indpas. Tænk på Storebælts- og Øresundsbroen hvor hele animationen blev laved i Autodesk´s 3DStudio-Max, arkitekter, ingeniører, teknikere, kemikere m.v. bruger 3D-programmer. De mest anvente 3D-programmer er:
Mecanical Desktop (Autodesk), Pro Ingeneer(?), Solid Works(Solid House), Inventor(Autodesk), Catia(IBM).
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
31. oktober 2000 - 00:08 #4
Og en af de mest anvendte (i de kredse jeg har kendskab til)
AutoCad (AutoDesk)
Avatar billede bj-an Nybegynder
31. oktober 2000 - 00:41 #5
AutoCAD er mest velegnet til 2D, da det ikke er parametrisk.
Avatar billede susse Nybegynder
31. oktober 2000 - 08:51 #6
øh, jeg kan huske at min far brugte Catia da han arbejded for Grundfos, og han bruger AutoCAD 2000, nu hvor han arbejder på DanControl, men jeg mener faktisk mest mht. spil og film.
Hvad med VRML, er der nogen der laver det her i DK ?
Avatar billede madzzz2 Nybegynder
31. oktober 2000 - 20:11 #7
Jo man laver Hugo i 3d men Hugo bliver produceret i USA. Solid works som bj-an nævnte bliver brugt utrolig meget inden for production af metalvarer, altså metalplader og ligende.
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
02. november 2000 - 11:21 #8
Det er et aller andet dansk firma som arbejder på et 3D anden verdenskrigs flysimulator... De har lige frigivet en demo her i oktober... Jeg kan desværre ikke huske hvad de hed.... lala-Vision- noget.. : ) Og de havde en .com hjemmeside...
Avatar billede susse Nybegynder
02. november 2000 - 12:37 #9
lort, jeg mistede lige den kommentar jeg lige skrev, MEN det var om, om der var nogen af jer der kommer til The Party i aars, så kunne vi jo lave en 3d workshop.