Avatar billede cesa Nybegynder
08. august 1999 - 12:48 Der er 67 kommentarer og
1 løsning

5-10 minutter i opstart

Jeg har 2 cd-rom dreve og når jeg starter op tar det 5-10 minutter at starte. I de 5-10 minutter står den og læser mellem de to cd-rom dreve. KAN DET VÆRE RIGTIGT AT EN 400mhz TAR 5-10 MINUTTER OM AT LÆTTE RØVEN.

Der er 250p at score
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. august 1999 - 12:51 #1
gå ind i bios'en og slå autodetect fra
Avatar billede rasmusr Nybegynder
08. august 1999 - 14:05 #2
Dette kan være en løsning hvis det er IDE cd-rom drev du har.

Gå ind i bios under "standart cmos setup" (mener det er det den hedder) og der hvor dine cd-rom drev sidder vælger du "None". Derefter går ud og gemmer og genstarter og hvis problemet stadigvæk er der må det være et problem med dit os.

Rasmus
http://www.rasmusr.suite.dk (PC konsulent)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. august 1999 - 14:06 #3
på min computer har jeg en scsi brænder, som, når man starter windows, står og blinker og får windows til at holde loadepause i 20 sek. cirka.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 1999 - 15:23 #4
Jep, det gør mit cd-drev også, men jeg er ligeglad :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. august 1999 - 15:31 #5
rasmus er det ikke lidt plat at skrive PC konsulent?

"jeg er en dreng på 16 år....."
"jeg skal uddannes til datamatiker...."
"jeg er færdig med 10. klasse næste år..."

konsulent er en uddannelse som man tager og bruger flere år på, ikke bar noget man kalder sig...

MHV: Esben
(Dataingeniør, Datalog, Datamatiker, Datanom, Webmaster, Administrator, Svagstrømsingeniør, Civilingeniør, Systemplanlægger, Programmør, og sidst men ikke mindst Arbejdsdreng og Bogopsætter)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. august 1999 - 15:32 #6
du kan ikke en gang finde ud af at lave din HP uden at bruge flash... den kunne sagtens laves sådan, uden flash
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. august 1999 - 15:45 #7
Øhh rasmusr vil du mene du er pc konsulent bare fordi du har :

4 stk. Problemmer med nettet
1 stk. Problemmer med printer
2 stk. Problemmer med spil
1 stk. Problemmer med virus
1 stk. Problemmer med brænder

OVS.

Så må jeg jo også være konsulent (NOT!!!!)

Da jeg har lavet:

10 stk. Problemmer med nettet
3 stk. Problemmer med printer
5 stk. Problemmer med spil
2 stk. Problemmer med virus

og mange andre ting, men jeg kalder mig da ikke konsulent!!!!

Avatar billede cesa Nybegynder
08. august 1999 - 15:46 #8
Hvordan kommer man ind i bios
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. august 1999 - 15:49 #9
Når du tænder computren kommer der en sort skærmbillde, der skal du trykke på DEL, og der skulle nu gerne komme en menu frem
Avatar billede Slettet bruger
08. august 1999 - 16:42 #10
Cyberesben << Ja med Dhtml ;)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. august 1999 - 17:44 #11
rasmus>> hvis jeg har besvaret 142 spm herinde og du har besvaret 6, så er jeg altså næsten 24 gange så meget konsulent som dig?
Avatar billede thoeger Nybegynder
08. august 1999 - 17:52 #12
ja og jeg er gud!!!
Avatar billede Slettet bruger
08. august 1999 - 18:02 #13
cyberesben << Eller måske gider vi andre ikke bruge HELE vores fririd på at hjælpe andre.
Det er da okay at gøre det , men det er som om du jagter point ;)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. august 1999 - 18:02 #14
fedt!hvad hedder den religion? hvordan bliver man kathoegerlik?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. august 1999 - 18:04 #15
$:-(>> du bruger sgu da al din tid på at sidde og komme med dumme kommentarer, hvor du beskylder folk for at være syge i hovedet osv,
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
08. august 1999 - 18:44 #16
Netscape sucks...
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
08. august 1999 - 18:44 #17
...forket forum, men Netscape does sukcs!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. august 1999 - 19:20 #18
dkarpen>> du er sgu ikke for god til engelsk!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. august 1999 - 19:21 #19
er du stadig fuld?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
08. august 1999 - 19:33 #20
Måske *g*
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
08. august 1999 - 19:33 #21
Slåfejl...
Avatar billede rasmusr Nybegynder
09. august 1999 - 19:22 #22
Cyberesben >> Det kan godt være men det er sgu da meeeeget nemmere at skrive i stedet for en lang overskrift som "jeg kan komme ud til dig hvor du bor og ordne dine problemer og jeg tager forresten og penge for det"

Razzer
Avatar billede rasmusr Nybegynder
09. august 1999 - 19:24 #23
også
Avatar billede rasmusr Nybegynder
09. august 1999 - 19:25 #24
127144146281 >> Nej men det er de problemer jeg har fået penge for at løse.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. august 1999 - 13:37 #25
rasmusr>> du kunne kalde dig edb-hjælper eller sådan noget...
Avatar billede rasmusr Nybegynder
10. august 1999 - 19:15 #26
Cyberesben >> det lyder jo røv kedeligt. Desuden har der ikke været nogen kunder der har klaget over det tværdigmod.

Razzer
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. august 1999 - 19:20 #27
MEN DU ER IKKE EN PC KONSULENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DU ER som cyberesben foreslår en EDB HJÆLPER (Det kan være det lyder røvkedeligt, men det er det du er)

Det er jo også kedeligt at kalde sig skole-elev (Men det er det jeg er (HHX), og jeg kalder da míg ikke for Lærer (Kun et eksempel) fordi det lyder mere sejt
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. august 1999 - 20:24 #28
og dem du kalder kunder, er det så med moms og hele lortet? nej, det er vel mere betalende bekendte...

nåh men nu ikke mere pensleri
Avatar billede rasmusr Nybegynder
10. august 1999 - 23:56 #29
Nej faneme sgu *GG*

Nej det er ikke med moms for det skal jeg ikke betale før jeg har et overskud på 20.000 kr. (Frikort) Men jeg betaler AMBI (4 %). De kunder jeg har haft (20 sk ind til videre) er nogen jeg har fået ved at sætte en annonce i avisen.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
10. august 1999 - 23:58 #30
Begyndte samtidig med sommerferien (altså ikke for så lang tid siden).
Avatar billede rasmusr Nybegynder
11. august 1999 - 00:00 #31
Og forresten kan jeg godt lave hjemmesider uden brug af flash.

http://www.skattekisten.cjb.net Menu'en er dog i flash men det var den ikke for 2 måneder siden.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
11. august 1999 - 00:00 #32
Godnat folkens
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. august 1999 - 14:56 #33
rasmus>> ja, den kunne også lavet i dhtml, lige så flot, og folk uden flash kunne stadig bruge siden...
Avatar billede ebugz Nybegynder
22. august 1999 - 05:20 #34
Greetings !!
Jeg tror sku' ikke at rasmus er PC konsulent, og slet ikke at han er 16, drengen lyder jo som en på 12. ! ,-)

EbugZ ~~*~~
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 11:32 #35
godt sagt!
Avatar billede rasmusr Nybegynder
22. august 1999 - 12:13 #36
tjek lige engang: http://www.rasmusr.suite.dk

Er der forresten noget forkert i at være lidt underudviklet? *LOL*

/Rasmus
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 12:19 #37
Tjaa hvad skal vi se der?

Titellinien siger det hele "Konsulent i Kolding"

desuden virker din menu ikke mere... det gjorde den før
Avatar billede rasmusr Nybegynder
22. august 1999 - 15:48 #38
Jo den gør!

Titlen er ændret til PC hjælp, havde lige overset titellinien i IE men den bliver ændret med det samme.

Er i så tilfredse allesammen?

/Rasmus
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 16:15 #39
din flash menu virker ikke i netscape mere...

tag og lær HTML, eller gør i det mindste sådan at siderne er synlige, selv om man ikke har flash
Avatar billede rasmusr Nybegynder
22. august 1999 - 18:03 #40
http://www.rasmusr.suite.dk

Så kan der da snart heller ikke være mere at klage over???

/Razzer
Avatar billede rasmusr Nybegynder
22. august 1999 - 18:04 #41
Grunden til at den var lavet i flash er fordi jeg er ved at være træt af html.
Avatar billede julle Nybegynder
22. august 1999 - 23:44 #42
Fuck hvor kan i diskutere!....*lol*....det er lige til at grine af!...

Avatar billede rasmusr Nybegynder
22. august 1999 - 23:48 #43
jaaa. Men der åbenbart nogen der keder sig mere end andre (uden at nævne nogle navne!)

/Rasmus
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 23:56 #44
flot, nu kan man også se den uden flash, men der står stadig konsulent i titel linien.. DOH!

og desuden hvis man ser den i netscape, så siger den Movie not loaded når man højre klikker... prøv selv at checke den i netscape
Avatar billede julle Nybegynder
22. august 1999 - 23:58 #45
Erm.....Er dette er forum?...eller en chat?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 23:59 #46
jeg tror det er fordi den kun virker hvis man har flash player 4
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 00:01 #47
julle det ved jeg ikke men vil du bidrage med noget eller vil du bare komme med barnlige kommentarer? så kender jeg et godt sted... LEGO chat
Avatar billede rasmusr Nybegynder
23. august 1999 - 00:06 #48
Den er lavet med flash 4 så det er nok forklaringen ja
Avatar billede julle Nybegynder
23. august 1999 - 00:06 #49
Det undre mig ikke at du kender den!.......*gab*
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 00:11 #50
man er jo nødt til at have et sted man kan gøre af folk som dig
Avatar billede julle Nybegynder
23. august 1999 - 00:16 #51
<marquee>haha......Hvor er du sjov!*lol*...</marquee>
<? php3 ?>
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. august 1999 - 00:18 #52
julle skrup af, du kan ikke engang lave rigtige PHP3 tags.
Avatar billede julle Nybegynder
23. august 1999 - 00:21 #53
Gu´vil jeg da ej!.......Alle har lov til at være her!

Og ja.....jeg kan IKKE lave/programere php3.....Men er ved at lærer det!....html kan jeg!
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
23. august 1999 - 08:04 #54
rasmusr>>Konsulent eller ej - din side ligner ganske enkelt lort...
Avatar billede ebugz Nybegynder
23. august 1999 - 14:45 #55
* dkkarpen ,-) *
jeg synes bare at rasmus radio mus skulle erkender at han kun er en klaphat til pc-pedel.

/ebugZ ~~*~~
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 15:10 #56
hold kæft i er vilde, det som fra min side blot var en henstilling til ikke at misbruge ordet konsulent, og at lave sin side tilgængelig for flere mennesker, har udviklet sig til en stor tilsvining... det var egentlig ikke meningen...

julle>> dig er vi bare trætte af...
dkkarpen>> det kan godt være at du ikke ikke bryder dig om rasmus' design, men du kan være ligeglad hvordan hans side ser ud... alle har været begyndere en gang... de råd jeg kom med, var mest til det tekniske, jeg er sådan set lige glad med hvordan siden ser ud, jeg rådede ham bare til - for sin egen skyld - at lave den læselig uden brug af flash 4.0...

ebugz>> hvad end du mener så er du underlig at høre på

rasmusr>> jeg er ikke ude efter dig som sådan, jeg ville bare give dig nogle råd til din HP og så sige at du ikke skulle misbruge ordet konsulent
Avatar billede rasmusr Nybegynder
23. august 1999 - 15:25 #57
Ordet konsulent er ikke en beskyttet betegnelse! Så alle har lov til at kalde sig det.

Desuden er det sgu da blevet til noget pladder!

/Razzer
Avatar billede ebugz Nybegynder
23. august 1999 - 16:28 #58
OKi !!!

Jeg var bare med for sjov ,-)

/ EbugZ ~~*~~
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 17:19 #59
stik lige fingeren i jorden inden du fortsætter den linie på eksperten...
Avatar billede julle Nybegynder
23. august 1999 - 18:52 #60
bls....bla....bla...
Avatar billede Slettet bruger
23. august 1999 - 18:58 #61
dkkarpen << Du kan ikke tillade dig at sige sådan! Du ville heller ikke bryde dig om hvis din side lignede lort. Du kunne sige hvad der er galt med den, og komme med forslag, du kunne tilmed sige at du ikke brød dig om hans design, men at sige hans side ligner lort er altså at overtræde grænsen. Jeg ved ikke hvor gammel du er, men jeg er 14 og du opfører dig ikke som om du var ældre end mig ;)
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 00:20 #62
http://www.skattekisten.cjb.net/... ???
FØJ HVOR ER DET DA PISSE-ÆKELT OG GRIMT!

HVIS man SKAL bruge flash, så skal man satme lære det før man kalder det for "webdesign".. min bare...
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 00:22 #63
*GGG* pc-hjælp stinker mindst lige så meget.. Jeg ville ikke hyre dig, om du så var den sidste selvudråbte pc-hjælper/IT-konsulent whatever i galaksen.
Avatar billede dar Nybegynder
04. januar 2000 - 21:45 #64
stop dog med at rakke rasmusr ned, handlede det ikke - for alt for mange linjer om rasmusr og 4 måneder og 4 dage - om et problem med cesas pc, og hvad angår det vil jeg da gerne høre hvor og hvornår det er maskinen bruger så lang tid.
Avatar billede dar Nybegynder
04. januar 2000 - 21:48 #65
og hva mere er; der er da 250 point på spil dem får man sgu da ikke for at snakke om en der (ikke) er pc konsulent
Avatar billede jezz Nybegynder
26. oktober 2000 - 10:34 #66
Jo mere du har til at starte op i start menuen jo længeretid tager det. ellers søg din maskine igennem for tmp. files og slet dem alle sammen, skriver den meget tekst under opstarten?
Avatar billede jezz Nybegynder
26. oktober 2000 - 10:38 #67
sidder stikkene rigtig til dine drev? har du den rigtige driver til dine drev, har du sat dem op til mindst 4xlæsning? mere info.. :-)
Avatar billede julle Nybegynder
14. maj 2002 - 01:03 #68
HaY! Skal der ikke liv i den her samtale igen? / JuLLe