Avatar billede ofirpeter Nybegynder
27. januar 2003 - 18:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har store planer!

Jeg har planer om - en gang i fremtiden at lave et stort site der skal tjene nogle penge ind! :-)
Men det kræver at

f.eks.
- folk kan oprette sig i en database, unden jeg skal ind og godkende dem osv.

- Og jeg skal let kunne sende mail ud til samtlige "medlemmer"

Da jeg ikke har den vildt store erfaring inde for webdesign - endnu!
Vil jeg gerne have et godt råd om hvad jeg skal begynde at programmere i? Skal det være Mysql eller hvad synes du?
Avatar billede hyperactive Nybegynder
27. januar 2003 - 18:59 #1
Jeg vil da helt klart mene at MySQL er et perfekt valg..... Det er gratis og ydelsen er god.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
27. januar 2003 - 19:00 #2
Om du så vælger at programmere sitet i ASP eller PHP - det er dels en smagssag - dels afhænger det selvfølgelig af din webhost.
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
27. januar 2003 - 19:02 #3
Min webhost kan godt "tage" Mysql! Måske er det, det jeg skal begynde at læse om.. :-)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
27. januar 2003 - 19:07 #4
peter >> mysql er kun databasen og de er stort set ens.
Det du skal bestemme dig for er om sproget sitet skal laves i skal være asp, asp.net, php, jsp eller noget helt 5.

Kender du nogle programmeringssprog ??

//akj
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
27. januar 2003 - 19:33 #5
Jeg kender navnene :-) Men så heller ikke meget mere ind HTML? Ville være dejligt hvis du kunne hjælpe på nogle forskelle?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
27. januar 2003 - 20:14 #6
Jeg kender kun til asp.

ASP = microsoft køer "kun" på microsoft IIS webservere
PHP kan køres på freeware webservere bla. apache

//akj