Avatar billede uni-ajrfilur Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Volume problem i WinME

Jeg har en Asus L-8400B bærbar computer, som jeg lige har installeret Windows Millennium på. Det kører som en drøm, men jeg har et lille problem med volumen på den. WinME har selv fundet driver til lydkortet (ESS Allegro) og det virker også fint, men volumen bliver ved med at blive skruet ned, inde i \'Volume Control\'. Hvis jeg går ind og skruer op, skruer den automatisk ned lige så stille - nærmest i en trip-trap bevægelse. Når der er skruet kommer der lyd og det hele, men det bliver skruet ned lige meget hvad jeg gør!
Jeg har selvfølgelig prøvet at hente WinME (+ Win9x) driverne fra Asus hjemmeside, men de virker overhovedet ikke til lydkortet.

Findes der et eller andet registry patch til volumen eller har i en anden løsning / andre forslag??

På forhånd tak.
Avatar billede nomiz Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:38 #1
Prøv at installere de medfølgende drivere, som du garanteret fik med PC\'en...

- Simon
Avatar billede lennart Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:36 #2
har du været inde på ess (dem der har lavet chipsettet) hjemmeside ellers klik her http://www.esstech.com/Technical/drivers/downloadable/drivers/driver.htm

Avatar billede uni-ajrfilur Nybegynder
30. oktober 2000 - 17:00 #3
nomiz: den medfølgende cd indeholdt ingen WinME drivere!

lennart: på den side er der ingen WinME drivere!

Jeg fandt faktisk selv ud af det ved at titte lidt på Asus\' ftp og der fandt jeg ud af at min puter rent faktisk er en L8400-C og jeg hentede derfor driverne til denne model og derefter virkede det perfekt.