Avatar billede schoene Nybegynder
27. januar 2003 - 17:17 Der er 4 kommentarer

Formatering

Har installeret win 2000 server. Vil nu gerne formatere og installere et andet system, men når jeg forsøger at installere får jeg meddelelsen at der ikke kan installeres idet der ligger NTFS.
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 18:01 #1
når du vil installere et andet system, så boot op på den nye system disk, så burde du også få muligheden for at formater det drev, hvor du har win 2000 server
Avatar billede greybear Nybegynder
27. januar 2003 - 19:55 #2
Hvis det nye styresystem ikke understøtter NTFS skal du igang med Fdisk eller tilsvarende. Slet partitionen og opret en ny.
Avatar billede onki Nybegynder
28. januar 2003 - 14:42 #3
Begynd installationen af win 2000 server, ved at boote fra cden. Når installationen er i gang, får du mulighed for at vælge placering og filsystem. Nu begynder du installationen og du formaterer til fat32, når formateringen er slut afbryder du strømmen.

Du har nu formateret til fat32.
Avatar billede d_pro Nybegynder
01. februar 2003 - 12:09 #4
Det var også det jeg ville sige, eller prøv Fdisk... :)