Avatar billede mr.dall Nybegynder
27. januar 2003 - 14:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program til at lære blindskrift (10 fingere systemet)

hey
Jeg skal bruge et program til at lære blindskrift. Men hvor finder jeg et program der ikke koster noget (næsten)
jeg er ligeglad med om det kun kan køre i dos eller ligende.

mvh Mr.Dall
Avatar billede poldor Nybegynder
27. januar 2003 - 15:04 #1
Et program der hedder Sobis er ret godt.

Yderst primitivt, men funktionelt. Jeg ved ikke hvor du kan få fat på det, men det skal jeg prøve at se om jeg kan finde ud af.

Hvis det skulle lykkes mig indenfor en rimlig tidshorizont lægger jeg lige et svar med et link...

Poldor
27. januar 2003 - 15:15 #2
Der er en ny bog/CD-rom på vej fra idgforlag (hvis du kan vente på den):

Blindskrift for alle
- Lær blindskrift på din egen pc
- Lær når du har tid og lyst
- Effektivt kursus på CD-ROM
- Mål din skrivehastighed
- Skriv hurtigere og mere korrekt
- Lær at bruge alle 10 fingre

ISBN: 87-7843-395-9
Er ikke udkommet endnu
- forventes Marts  2003
8 sider
Kr. 99,00 (forventet pris)
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. januar 2003 - 15:29 #3
prøv at se på denne sag: http:// home.worldonline.dk/kammeyer/maskprog.htm
27. januar 2003 - 15:29 #4
En fidus jeg brugte var bibioteket. der kunne jeg låne et gratis og det fungerede udemærket (selvom jeg aldrig rigtigt fik det lært)
installer på din computer og du er kørende (huske at slette når låne perioden er slut!!)
Avatar billede mr.dall Nybegynder
27. januar 2003 - 22:26 #5
annikadk tak for den side. det er en ok program
Avatar billede carstengaderup Nybegynder
17. marts 2004 - 10:49 #6
Et virkelig godt program til indlæring af blindskrift er Maskinskrivning med edb. Du kan hente en gratis demo på www.datast.dk

Carsten
Avatar billede mstechfreak Nybegynder
06. januar 2015 - 13:46 #7
Typing Study er en gratis, brugervenlig undervisningshjemmeside, der er i stand til at hjælpe dig med at lære, øve og forbedre din skrivehastighed og præcision. :) http://www.typingstudy.com/da-danish-3/