Avatar billede hanstad Nybegynder
27. januar 2003 - 11:27 Der er 10 kommentarer

Formular i email

Hejsa

Jeg har netop installeret Office XP på en Win2k klient. Hver dag får jeg en mail med et tekst-felt og en knap i disse bruger jeg til at søge på en række artikler hos afsenderen. Emailen er opbygget i HTML og feltet og knappen er ganske almindelige formularfelter kendt fra HTML. Kanppen er en submit-knap.
Efter installation af OfficeXp virker knappen ikke længere. Mailen er stadig i HTML-format. Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor? Jeg har prøvet at sætte sikkerhedsinstillingerne til lav. Ligemeget virker det.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2003 - 12:12 #1
Det er muligt, at afsenderen ikke sender "Form Definition med formularen". Det har betydning, hvis modtagere skal kunne køre formularen. Du har muligvis haft det tidligere, formularen "installeres" nemlig på maskinen første gang den kører. Du er nok nødt til at kontakte afsender.
Avatar billede mile Juniormester
27. januar 2003 - 12:14 #2
Eller prøv at udgive formularen i din indbakke....
Avatar billede hanstad Nybegynder
27. januar 2003 - 13:57 #3
hov-sa> Der er ingen "Form Definition" med formularen. Er det noget man kan få fat i. Afsender kender ikke noget til det.

mile> Udgive??
Avatar billede mile Juniormester
27. januar 2003 - 14:05 #4
Åbn mailen
Funktioner
Formularer
Udgiv formular som
Vælg indbakke og giv den et sigende navn
Udgiv
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2003 - 21:03 #5
Form Definition, er noget den der laver mailformularen aftjekker før formularen gemmes hos ham selv.

Du skriver, at det er i HTML format, måske skal du kigge på indstillingerne i din mailopsætning for Forms.

Jeg vil lige sige, at jeg ikke selv har brugt indstillingerne, så du må prøve dig frem.

Det drejer sig om følgende Tools- Options - Others - Advanced Options - Knappen Custom Forms. Her er en knab = Web Services. Mit forslag er, at du forsøger at vælge de 2 muligheder på skift, og ser hvad der sker. Hos mig er ingen af felterne aftjekket.

Du kan også vælge at tømme din Cache. Det gør du ved at vælge den anden knap Manage Forms og trykke på knappen Clear Cache. (Et skud i tågen, men mange gange er det de mærkeligste ting der afhjælper problemerne). Håber du får held med dig. Ellers er du velkommen til at forwarde formularen til mig, så skal jeg se, om jeg kan se hvad der er i vejen.
Avatar billede hanstad Nybegynder
05. marts 2003 - 18:38 #6
hov-sa:
Jeg har prøvet alt muligt. Jeg kan simplethen ikke finde ud af det. Vi du stadig se på det?
Hvordan skal jeg sende det til dig?

/Joakim
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2003 - 20:10 #7
jeg er ikke sikker på, at jeg kan gøre noget, når det er på din maskine det har virket før, men lav en forward af den formular du normalt modtager, så skal jeg prøve at se, om jeg umiddelbart kan se noget.

Sidder du på netværk eller på en enkelt maskine??
Hvad siger afsenderen til dine problemer??

min mailadresse er hov-sa@c.dk
Jeg kan nok ikke se på problemet før sent i aften eller i morgen.
Avatar billede hanstad Nybegynder
06. marts 2003 - 08:57 #8
Afsender siger at de ikke kender til problemet, men de heller aldrig har prøvet at se mailsne i en OutlookXP... Jeg tjekker mail både på netværk og på enkelt maskine.
Avatar billede hanstad Nybegynder
06. marts 2003 - 09:03 #9
Jeg har lige talt med afsender. Jeg kan/må ikke sende mailen videre til dig grundet ophavsretbeskyttelse :-(
Men tak for tilbuddet om din hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2003 - 11:37 #10
Det er bare o.k. har du tjekket med din netværksadministrator, om der er lagt spærre for modtagelse af mails med kode?? Det kunne være det der var galt, at sikkerheden simpelthen er sat så højt, at koden fjernes.