Avatar billede 49152 Nybegynder
27. januar 2003 - 10:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linux.

Hvordan skal man downloade linux, kan det virkelig være rigtig at det er så kompliceret at man skal læse en hel manual.

Jeg er blot interessert i en iso fil, jeg kan brænde på en cd. Og derefter installere systemet på min PC, på samme måde som man installere windows.

ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/8.0/en/iso/i386/ ?

Med Venlig Hilsen
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
27. januar 2003 - 10:47 #1
Hejsa
ja du kan godt hendte de iso filer der er i denne mappe, meeen vil anbefale sig at bruge denne server i stedet..
ftp://ftp.sunsite.auc.dk/disk7/redhat/8.0/en/iso/i386/
den er hurtigere at hendte på
Avatar billede 49152 Nybegynder
27. januar 2003 - 10:57 #2
Men skal man virkelig bruge 6 disker, windows xp fylder da kun en CD. ?
Avatar billede 49152 Nybegynder
27. januar 2003 - 10:58 #3
Og med de der linux hæfter følger der da kun en CD
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
27. januar 2003 - 11:08 #4
Nu er der kun 5 og ikke 6 disker, men om alle 5 skal bruges ved jeg egentlig ikke, jeg kører selv med V.7,3 og der er der 3 diske, og alle sammen skal bruges der, sååå det skal de nok, men det kommer også and på hvad du ønsker at installere o.s.v meeen en god ide er nok at hendte dem alle.
Ja de blade som er ude, følger der kun 1 cd med, meeen vi er altså også helt tilbage i version 5,5 eller der omkring. Det er derfor
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
27. januar 2003 - 11:10 #5
på linux cd'erne følger der en masse ekstra programmer med som fek.s ftp server, bind server + 2 stk grafiske brugerflader og en masse andet med. alt dette finder du ikke på en winXP. det er forskellen