Avatar billede cyber_freak Nybegynder
26. januar 2003 - 22:25 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

xp og 98se

jeg skal ha sat et stabilt netvært op mellem min bærbar(XP), og min normale comp(98SE)
jeg har installeret netkort,tcp/ip,ipx,client og udskriftsdeling på min normale comp

og på min bærbar har jeg installeret client for microsoft,fil og printer sharing,QoS packet Scheduler,Netbios,ipx,tcp/ip og netkort self :)

de har ik kunne se hinanden før, så jeg skrev ipen til min normale(98se)computer inde i filen hosts på min bærbar(xp)....kan i følge med ;)

efter jeg har gjort det,kan min normale comp stadig ik se min bærbar, men min bærbar kan godt se min normale...fedt tænkte jeg...så jeg prøvede at uploade en fil fra min xp til min 98se maskine....cirka 40mb...det tog 30minutter...og begge maskiner har 100mbit netkort, og kører igennem en 100mbit swith....tror jeg har skrevet det hele ned nu :|

hvad kan der være i vejen...100 point til den der kan få skidtet til at køre stabilt
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
26. januar 2003 - 22:31 #1
du skal activere din gæste konto med bruger og pass for sikkerheds skyld og det næst under din deling af filer give adgang til gæste kontoen til at dele de filer ud det er lidt svært at forklare men håber du for står
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
26. januar 2003 - 22:36 #2
er bange for jeg ik er helt med :/
Avatar billede devia Nybegynder
26. januar 2003 - 22:59 #3
er XP'eren en Home Edition ? - i så fald skal du huske at disable Personal Firewall, denne er slået til som standard.
- QoS har du intet at bruge til (formegentlig), så afinstaller den, idet den sluger dyrbar båndbredde selvom den ikke reelt laver noget.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
26. januar 2003 - 23:11 #4
det er xp professional
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. januar 2003 - 23:34 #5
Hmmmm, det kan være noget med kompartabiliteten mellem ntfs og fat. køre du NTFS på din XP
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
27. januar 2003 - 15:05 #6
ja, jeg kører NTFS på min XP
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
27. januar 2003 - 15:36 #7
dooh...havde glemt at installere xp netværks disketten på min anden maskine
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
27. januar 2003 - 15:37 #8
men lidt point får i da aligevel :)
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
27. januar 2003 - 15:37 #9
.