Avatar billede hojben Novice
30. oktober 2000 - 10:15 Der er 35 kommentarer og
2 løsninger

Hvis en bruger har \"glemt\" sit kodeord..

Hvis en bruger har \"glemt\" sit kodeord og det IKKE ønskes at pwl filen slettes, hvad gør man så? Der findes det program til NT som hedder lo0 etellerandet, men findes det oxi til win98? dvs. kodeordet til pwlfilen skal vises.
Avatar billede powell Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:20 #1
Snadboy

www.snadboy.com har udviklet mange værktøjer, og mener at der er udviklet et til precis det du står og mangler.
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2000 - 10:22 #2
*.pwl - filen kan bare slettes. Log ind igen med nyt navn og password, og så er det nye det gældende. Hvis ikke det gamle fungerer, slet pwl og lav et nyt. Ingen ben i det. Det er kun logon til egne Windows-indstillinger.
Avatar billede powell Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:23 #3
steen_hansen har ret: http://www.webdon.com/vitas/pwl.htm
Avatar billede hojben Novice
30. oktober 2000 - 10:25 #4
Powell >> Snadboy er til * Kodeord dvs kodeord som ER indtastet ik?

steen >> pwl filen må ikke slettes.

Brugeren skal ikke vide at denne er blevet \"Hacket\".. *s*
Avatar billede powell Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:30 #5
hmmm, så vel det jo ikke engang hjælpe at lave en ny bruger til ham...

http://mryowler.cyberarmy.com/t-50/index.shtml
Avatar billede hojben Novice
30. oktober 2000 - 10:34 #6
Nope.. for brugeren har et kodeord som skal bibeholdes. Og da jeg ikke kender det kan jeg desværre ikke genoprette det og brugeren ved det herved. *s*
Avatar billede powell Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:37 #7
Og du har sikkert prøvet med de mest normale kodeord som: kvindeslamkamp og lign.

Jeg håber en anden kan hjælpe dig...
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2000 - 10:37 #8
Hvis brugeren har glemt sit password (eller har DU haft snabelen nede, hvor du ikke måtte? :o)), så er der da ikke andet for end at fortælle vedkommende, at det gamle skal slettes, så han/hun kan oprettes påny.
Avatar billede powell Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:39 #9
Hvad med dette prog. http://forbidden.net-security.org/filez/pwl/ måske kan det læse filen? Kender det dog ikke.
Avatar billede hojben Novice
30. oktober 2000 - 10:47 #10
Steen >> Jeg har ikke haft.. Jeg skal ha *gg*

Powell >> Jeg checker det lige.
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2000 - 10:48 #11
Hvor, helt nøjagtigt, vil du hen? Du har været inde på pc\'en og logget på som dig selv? Du kan finde dit eget DIT_BRUGERNAVN.pwl og slette det. Så kan vedkommende ikke se, at du har været inde.
Avatar billede hojben Novice
30. oktober 2000 - 10:48 #12
powell >> Nope.. Dammit...
Avatar billede hojben Novice
30. oktober 2000 - 10:49 #13
Steen >> Jeg SKAL ind på vedkommendes brugernavn.
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2000 - 10:52 #14
Skal du ind på pc\'en, fjerner du det eksisterende brugernavn, skriver dit eget i boksen \"Brugernavn\".

Derefter taber du ned i boksen \"Adgangskode\", indtaster en adgangskode og trykker \"OK\".

Derefter vil du blive bedt om at indtaste kodeordet en gang til. Det gør du så, og du er inde.

Når du er færdigt med dit arbejde, trykker du på Start(knappen)>Søg efter>Filer eller mapper, vælger C:\\Windows og indtaster *.pwl og trykker enter.

Herefter kommer den frem med alle filer, der har endelsen, eller \"efternavnet\" PWL. Her finder du dit eget og sletter det.
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2000 - 10:53 #15
Hvorfor SKAL du det? Du får ikke adgang til flere informationer af den grund. Det pwl-password bruges KUN til egne indstillinger i Windows. Det giver ikke specielle rettigheder til andre ting på harddisken.
Avatar billede hobbez Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:54 #16
Hvor svært kan det være:

Under en brugers *.PWL gemmes brugerens egne PW. Det er dem han gerne vil have adgang til. Altså ikke noget med ny bruger eller lign. Korrekt?

/Rob
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2000 - 10:58 #17
Hvis jeg gerne vil have opstillet mine ikoner på Skrivebordet på række, så gemmer jeg de ændringer, når jeg logger af MIN Windows-opsætning.

Derefter logger du dig på, du vil måske gerne have arrangeret ikonerne automatisk. Og alle nye vinduer skal måske åbnes i et nyt vindue, fremfor det samme. Når du så logger af, og jeg derefter logger på som mig selv, får jeg mine Windows-opsætninger igen. Men indholdet og rettighederne forbliver de samme, hvadenten du eller jeg er logget på. Det er KUN ment som en hjælp til at bibeholde egne opsætninger, så man ikke skal til at rydde op, hvis der er en anden, som har lavet andre opstillinger.
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2000 - 10:59 #18
Ok. Så prøv at trykke \"Annuller\" istedet for at bruge passwords og brugernavne. Så vil jeg skyde på, at du går ind i Windows med din brugers opsætninger.
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2000 - 11:00 #19
....tryk på [Esc]
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2000 - 11:01 #20
....hvis vedkommende er den sidste, der har logget sig på.
Avatar billede hojben Novice
30. oktober 2000 - 11:47 #21
Ja, men icq, skrivebord osv skal kunne læses.. Det er ret følsomt...

Hobbez >> Korrekt... Du har fattet det *s*
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2000 - 14:35 #22
Ok. Jeg ved ikke hvordan man går ind og aflæse pwl-filer (PassWord Library?). Men der er nogle links højere oppe på siden. Den kan læse NOGLE passwords, jeg har næsten lige selv prøvet dem af.

Men pwl-filer er mig bekendt 128-bit krypteret, så jeg kan ikke forestille mig, at man umiddelbart lige kan gå ind og dekryptere?
Avatar billede prodic Mester
30. oktober 2000 - 14:48 #23
steen : jeg har da et program der kan kryptere dem ret nemt de pwl-filer. Men det hjælper ikke ret meget for man skal være logget ind i brugeren af pwl-filens navn. Og det er jo ligesom det der er problemet. Og der gemmer sig mange sjove ting i den pwl-fil. Mange sjove passwords som jeg ikke kunne huske.
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2000 - 14:55 #24
Ok! Hvad er det for et program? Kan det erhverves på nogen måde? Du må undskylde jeg er lidt (eller er det meget?) tung bagi!
Avatar billede hobbez Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:55 #25
Se programmet Password List Recovery 2.6:

This program will decrypt and display all passwords stored in the current user\'s PWL (Password List) file. There may be hundreds of passwords to web sites or programs that store their passwords in the PWL. Password List Recovery shows all RAS and DUN (Dial-Up Networking) passwords.

http://www.alpinesnow.com/

/Rob
Avatar billede hojben Novice
30. oktober 2000 - 16:12 #26
Hobbez >> Det er meget fint at I ortsætter jeres egen lille brevveksling her, men det hjælper mig ikke særligt meget. Til Win NT 4 findes der et program som hedder l0pht og findes her: http://www.l0pht.com/  Men det kan ikke læse password på win 98. Det er et sådan program jeg har brug for.Der er for mange \"andre\" passwords som tilhører brugeren (da der er flere der logger ind på samme maskine) til at jeg kan slette brugeren.
Avatar billede prodic Mester
30. oktober 2000 - 18:15 #27
http://www.elverum.net/grimmy/hack/html/body_utilities_cracks.htm

http://www.licht-labs.com/password.html

der følger desværre ingen beskrivelse med til hvordan de virker.
Og som tidligere nævnt så er den version jeg har selv kun til at bruge når man er logget på i brugerens navn, og det er jo umuligt i din situation. Fandt også et lille program, der gik frem efter ordbogsmetoden...men hvor sikker kan du være på at ordet er et engelsk ord.
Avatar billede prodic Mester
30. oktober 2000 - 18:18 #28
http://neworder.box.sk/box.php3?gfx=neworder&prj=neworder&key=winpasscrk&txt=Windows%20password%20crackers

nu gider jeg ikke mere. Sig lige til om de virker. Der skulle være en på listen der kunne hjælpe dig lidt.
Avatar billede hojben Novice
30. oktober 2000 - 18:24 #29
Prodic >> Det program efter bogen kan jeg få det?
De 2 links fik jeg ik meget ud af. desværre. *S*
Avatar billede prodic Mester
30. oktober 2000 - 18:55 #30
jeg kan ikke finde det igen, men mener også at ordbogsfilen fyldte 42 mb(?). Men jeg fandt noget nyt i min søgen : http://lastbit.com/win/pwltool.htm  - skulle kunne bryde eksterne pwl-filer(så du ikke behøver at være logget ind).

Fandt den via det her : http://webdon.com/vitas/download.htm
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. oktober 2000 - 21:48 #31
Spark BackOriffice serveren ind på hans maskine og hent derefter alle de informationer om hans password du vil have (HUSK!!!!! at fjerne lortet igen bagefter)
Avatar billede hobbez Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:38 #32

Hojben >>

Har du KIGGET på Password List Recovery 2.6 ???

Det virker som om du er fokuseret på et program der SKAL HEDDE noget bestemt, fremfor et program der KAN NOGET bestem. Så vidt jeg kan gennemskue, så kan Password List Recovery 2.6 det du mangler.

Ellers vil jeg tilslutte mig prodic holdning fra 18:18:32.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:41 #33

Hojben >>

Tilføjgelse: I modsætning til NT hvor du har brug for et program hvor du se password før du kan logge på, kan du bare ESC\'e dig forbi password-delen, og bruge programmet til at se password, og så rydde op efter dig bagefter.

/Rob
Avatar billede hojben Novice
31. oktober 2000 - 00:27 #34
Jeg har skam prøvet med PWL, men pwl\'en kan kun bruges ved den indloggede bruger. det lader til at jeg må ty til tigerdyrs..
Avatar billede saitech Nybegynder
31. oktober 2000 - 13:20 #35
Der findes et program til at hacke i PWL filer med. Programmer hedder Cain. Det kan godt tage nogle timer at finde passwordet me ndet virket. Skriv til mig på e-mail thegeek2000@hotmail.com hvis du kan bruge det !!!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:05 #36
>>hojben, så vil jeg helt klart råde dig til at sikre at maskinen du smider det ind på IKKE har adgang til internettet imens og at du på forhånd henter nogle værktøjer der kan fjerne den igen...
Ellers vil al din sikkerhed være fjernet, hvilket vel ikke var meningen :o)
Avatar billede hojben Novice
31. oktober 2000 - 15:18 #37
Sai >> Jeg er i gang med cain. men stoppede fordi jeg ikke troede den fortsatte *g*

Tiger >> Jeg kunne ikke hitte rede i programmet og afinstallerede det igen.. og fandt så et andet program (family-spy eller sådan noget) som tager snapshots af skærmen..

Jeg smider pointene...