Avatar billede anderssand Nybegynder
26. januar 2003 - 19:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

stoppe sendt e-mail

Jeg har meget uheldigt sendt en mail til en forkert adresse :-(

Hvordan får jeg den standset inden den bliver åbnet i morgen tidlig??

Min udbyder er TDC, men deres support lukkede kl. 16:00

På forhånd tak for et forhåbentligt hurtigt svar..
Avatar billede leif Seniormester
26. januar 2003 - 19:41 #1
Det er vist så godt som umuligt !!!!
Avatar billede htm Nybegynder
26. januar 2003 - 19:41 #2
Du kan ikke gøre andet end at sende en mail til samme adresse om at de skal glemme alt om den sendte mail og slette denne!

Når den først har forladt dig og din maskine, kan du ikke stoppe den, da den givetvis allerede ligger hos modtagerens mailserver!

Men du kan altid håbe på at adressen ikke eksisterer!
Avatar billede andersf Nybegynder
26. januar 2003 - 19:42 #3
Der er ikke muligt!
/AndersF
Avatar billede leif Seniormester
26. januar 2003 - 19:42 #4
Personen som du har sendt til kan teoretisk have læst brevet nu !!!!

Det er det samme med en snailmail du har sendt med PostDanmark, det kan du heller ikke bare få stoppet når de har modtaget det !!!!
Avatar billede 8718 Juniormester
26. januar 2003 - 20:24 #5
Det er bare så ærgerligt så ærgerligt. Har selv prøvet det engang, hvilket fik mig til at gruppere mine kontaktpersoner i undermapper. Når jeg skal sende en e-mail kræver det et par klik mere, men til gengæld kan jeg kun komme til at sende fejlagtigt til én person indenfor samme gruppe/firma.
Avatar billede solskinsvejr Nybegynder
14. januar 2004 - 15:59 #6
Faldt lige over denne gamle tråd... Man kan faktisk godt trække en mail tilbage. Nu ved jeg kun hvordan man gør det i Outlook, men det er vel også det de fleste benytter ;o)

1. Åben den mail du vil tilbagetrække
2. Vælg Handlinger/Tilbagekald denne meddelse
3. Sværere er det ikke... hoho :o)
Avatar billede andersf Nybegynder
14. januar 2004 - 16:45 #7
For at du kan benytte denne funktion i Outlook skal du for det første have Outlook og funktionen skal være aktiveret i Exchange. Anden forudsætning er at mailen ligger lokalt på Exchange serveren og ikke er vidresendt til en anden post-server (den anden server vil naturligvis ikke godkende en sletning af en modtaget mail fra en (for serveren) uvedkommende person - tænk hvis man kunne det!)
Novell GroupWise understøtter også funktionen for lokalt godkendte brugere.
/AndersF