Avatar billede skirkdk Nybegynder
26. januar 2003 - 14:12 Der er 19 kommentarer

MSI Bundkort

Hejsa ! Jeg har et MSI Pro VER:1 Bundkort med en Duron 650 mhz og 128 Mb ram her..

Men når jeg starter den viser den 4 røde lamper ..Ved det der D-LED .. altså alle 4 lamper lyser røde..

Hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede skirkdk Nybegynder
26. januar 2003 - 14:16 #1
..Er der bare INGEN hjælp at hente her ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. januar 2003 - 14:23 #2
tjoh - du skal jo nok starte med at tjekke alle ledninger og tilslutninger.
Men kan du ikke fortælle noget mere?!
Avatar billede skirkdk Nybegynder
26. januar 2003 - 14:34 #3
Alle ledninger er sat korrekt i , har skiftet processoren fra en 900 til en 650 .. og den virkede fint, så genstartede den, så virkede den pludseligt ikke.. :/
Avatar billede fortes Nybegynder
26. januar 2003 - 14:39 #4
Tager fra manualen; "The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly" dette står ud for 4 røde lamper...
Avatar billede skirkdk Nybegynder
26. januar 2003 - 14:45 #5
Hmn, jamen processoren virker fint i andre mobos ?
Avatar billede drone Nybegynder
26. januar 2003 - 14:47 #6
Prøv at nulstille bios. Plejer at kunne gøres ved at flytte en jumper i 5 sek.
Avatar billede skirkdk Nybegynder
26. januar 2003 - 14:50 #7
bare en tilfældig jumper ?
Avatar billede fortes Nybegynder
26. januar 2003 - 14:51 #8
kig i din manual, der er sikkert et billede af hvor lige nøjagtig den jumper sidder...
Avatar billede skirkdk Nybegynder
26. januar 2003 - 14:54 #9
problemet er jeg har ingen manual
Avatar billede fortes Nybegynder
26. januar 2003 - 15:32 #10
jeg har selv et MSI kort, lue mig om ikke nogle af koderne er de samme, prøv om du kan lokalisere en jumper der hedder JBAT1. der sidder jumperen på pin 1-2 den skal lige flyttes til 2-3 og tilbage igen
Avatar billede fortes Nybegynder
26. januar 2003 - 15:32 #11
og husk lige at bundkortet skal være slukket *S*
Avatar billede drone Nybegynder
26. januar 2003 - 15:39 #12
helt enig med fortes. Jumperen plejer at hedde JBAT1. Det gør den ihvertfald på de seneste 3 MSI kort jeg har haft fingrene i.
Avatar billede drone Nybegynder
26. januar 2003 - 15:41 #13
det svarer til at pille abtteriet ud, det er bare lidt lettere. Men hvis ikke du kna finde jumperen, så pil batteriet af i mindst 5 sek. og sæt det derefter i igen. (Med pc'en slukket)
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2003 - 15:44 #14
Hvis du har problemer med CPU kan du have monteret din køler omvendt, så den klemmer det forkerte sted. Dette vil resultere i at nogle af benene mister kontakt, og dette stemmer overens med at det har virket engang.

Prøv at pille køleprofilen af og start den op i nogle få sekunder, eller vend profilen en omgang.
Avatar billede skirkdk Nybegynder
26. januar 2003 - 15:50 #15
jeg har pillet batteriet ud, og flyttet jumperen, køleren vender korrekt ... men den viser stadig de 4 lys dioder :/
Avatar billede skirkdk Nybegynder
26. januar 2003 - 15:53 #16
DUDES DET VIRKER ..TAKKR SÅ MEGET FOR HJÆLÅPEN !!

Kæft mand i er sgu for dejlige :D
Avatar billede drone Nybegynder
26. januar 2003 - 15:56 #17
så lidt
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2003 - 16:17 #18
Hvad var det der hjalp så?
Avatar billede drone Nybegynder
13. august 2003 - 11:47 #19
Kan dete mon lukkes ?