Avatar billede maler Nybegynder
25. januar 2003 - 17:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

XP genstarter konstant

Jeg har brugt W2K i et år uden problemer overhovedet. Jeg har lige opgraderet med et ASUS A7N8X Deluxe bundkort, AMD 2400+ og et Powerpoint Geforce4 4200 grafikkort. Jeg valgte at formatere C: drevet og geninstallere W2K. Så blev systemet ustabilt, frøs eller gik ned ret ofte, samt havde store problemer med at starte. Jeg fik ofte blå skærm fejl:KMODE_EXCEPTION_NOT_ HANDLED. Jeg opdagede jeg havde virus, slettede den, formatterede, og installerede XP. Jeg har ikke længere opstartsproblemer, men den genstarter stadig hele tiden.
Avatar billede nuki Nybegynder
25. januar 2003 - 17:21 #1
Xp genstarter istedet for den blå skærm.

Man kan slå det fra men lige hvor kan jeg ikke huske.

-nuki
Avatar billede realize Nybegynder
25. januar 2003 - 17:25 #2
højreklik på denne computer > egenskaber > advanceret > opstart > indstillinger > fjern flueben i genstart automatisk. men det kan du jo selvfølgelig kun hvis du er i xp, kan du starte i fail-safe?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2003 - 17:26 #3
start-kontrol panel-system-avanceret-start og genoprettelse
vælg (x)fra GENSTART VED SYSTEM FEJL
Avatar billede maler Nybegynder
25. januar 2003 - 17:29 #4
Jeg har ingen problemer med at genstarte. XP skriver efter login at systemet er genoprette efter en alvorlig fejl.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2003 - 17:31 #5
TO SJÆLE EN TÆNKE...
KAN DU SÅ IKKE ÆAVE ET GENOPRETTELSE PUNKT(KAN DEREFTER FORTRYDE)
Avatar billede maler Nybegynder
25. januar 2003 - 17:35 #6
Jo, jeg kan godt lave genopret. punkt, men det løser vel ikke problemet med at den genstarter hele tiden.
Avatar billede maler Nybegynder
25. januar 2003 - 17:41 #7
Nu lavede den lige et andet trick som den også lavede med W2K. Der går max. en halv time så får jeg fejlmeddelelsen - iexplore har lavet en fejl og lukkes. Kan det være den virus jeg havde der har lagt sig i boot sektoren eller bliver den slettet når jeg formatterer?
Avatar billede ohmish Nybegynder
25. januar 2003 - 17:47 #8
"Windows didn't get as bad as it is overnight --
it took over ten years of careful development."
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2003 - 17:54 #9
HVIS DET ER SYSTEMFEJL VIL DET NOK HJÆLPE,MEN PRØV AT VIRUS SCANNE ONLINE HER:
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
(små bokstaver ..)men kan det ikke være en af dine programmer der har en eller anden virus du har ind igen,som du siger så hvis du har så tjæk cder osse,med dette online program
Avatar billede maler Nybegynder
25. januar 2003 - 18:26 #10
Tak for linket, der var ingen virus. Til gengæld fik jeg igen den velkendte fejlskærm: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL - efterfulgt af den sædvanlige lange fejlkode, og teksten: starter lagring af den fysiske hukomelse.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2003 - 18:43 #11
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL  er det kun det den siger
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2003 - 18:59 #12
hvad er den lange fejl meddelse
Avatar billede maler Nybegynder
25. januar 2003 - 19:23 #13
Den lange er stop meddelsen:
0x00000050 (0xFFFFE528, 0x00000000, 0x804EC3CE, 0x00000000)
Avatar billede hcma Novice
25. januar 2003 - 19:25 #14
Det tyder på fejl på et PC Card Microsoft siger bl.a. dette om IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308038
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. januar 2003 - 19:25 #15
Avatar billede danes_dk Nybegynder
26. januar 2003 - 00:15 #17
Har du set i BIOS hvor varm din cpu er. Jeg har haft et problem ligesom dit, og det skyldtes en for varm cpu.. Jeg havde købt ny cpu, men ikke en blæser som kunne klare denne cpu. :-( For varm cpu, giver gerne en meget ustabil computer, og kan ende med "blå skærm" og at maskinen genstarter.
Man siger at en AMD/AMD XP cpu, ikke må være varmere end 75grader. Men jo lavere jo bedere.  Prøv det.!!! :-)
Avatar billede maler Nybegynder
26. januar 2003 - 12:43 #18
Det var ram blokken der var defekt. Tak for hjælpen til jer alle. Det var egentlig catbody som var først, men jeg kan vist kun give point til svar, så metal hansen får pointene.