Avatar billede midabo Nybegynder
25. januar 2003 - 13:20 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

MinDagbog - Holder den?

URL: http://www.midabo.dk/

Hvad si'r I? Holder den? Er designet i orden? Konceptet?

Gerne kritik _med_ forslag ;o)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. januar 2003 - 13:25 #1
Særligt forsiden er irriterende at se på, fordi siden strækker sig helt ud. Og når der ikke er mere indhold end der er, så bliver linjerne *meget* lange at læse, og hele siden er en lille bred tingest der ligger i toppen af mit vindue.

En fast størrelse med en centrering ville afhjælpe det.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2003 - 13:27 #2
idden syns jeg da holder 100%
Men selve designet er alt for kedeligt - er ked af at sige det...
Der er jo intet grafisk overhovedet...
Og så er det blå blå og sort.. der er overhovedet intet liv over der.....
Kan blive til et rigtigt lækkert projet hvis du smider et par timer i at så lavet lidt grafik til den.....

Jeg skal gerne prøve at hjælpe dig hvis det er fordi du er grafiksk handicappet
Avatar billede midabo Nybegynder
25. januar 2003 - 13:27 #3
pelkjaer> Jeg har kun testet siden i min egen opløsning, 800x600.
pelkjaer> Mener du at jeg skulle lægge det hele i en centered tabel,
pelkjaer> således at det altid har størrelse 800x600, men blot
pelkjaer> centereres i højere opløsninger?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. januar 2003 - 13:28 #4
midabo>>ja :o)
Avatar billede midabo Nybegynder
25. januar 2003 - 13:29 #5
phunkypopcorn> Det var vist det rigtige ord - jeg er sq grafisk handicappet.
phunkypopcorn> Men... Hvilken type grafik mener du der "mangler"?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2003 - 13:32 #6
alt!

Et logo
nogle farver i menuen måske, samt en anden (meget lysere) baggrund til selve "brødteksten" og en anden farve unden om dine tables
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
25. januar 2003 - 13:56 #7
(1) En meget enkel og lidt kedelig side

(2) Selve ideen synes jeg er helt ok, og du får også givet en god introduktion til siden.

(3) Farverne er ikke de mest interessante, synes du skulle finde nogle lidt mere friske og livlige farver brug evt. www.colorschemer.com/online/

(4) Vil give phunkypopcorn i at du mangle nogle grafiske elementer til at live siden lidt op. Gå ud og tag nogle billeder eller find nogle her på nettet!

(5) Synes du skal rette "front" til forside/startside, front lyder som noget på et cd-cover. Du skriver jo også selv "Du er her: Front > Startside"

(6) Synes du skal ligge reklamerne ned i bunden af siden, hvis de absolut skal være der.

(7) På siderne står der "Du er her: Front > Startside"  og "Du er her: Front > Log ind". Det er fint nok at man kan se hvilken side man er inde på, men hvad er front for noget? Slet det, så der bare står "Du er her: Log ind" etc.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
25. januar 2003 - 14:22 #8
Konceptet: Er det ikke bare en ny weblog?
Avatar billede midabo Nybegynder
25. januar 2003 - 14:37 #9
<COMMENT TO="jakobclausen">
ad. 1
Kedelig på hvilken måde? Hvis det er farverne vil jeg gerne give dig en smule ret :)

ad. 2
Takker :)

ad. 3
Det vil jeg da kigge på.

ad. 4
"Gå ud og tag nogle billeder"?! [af hvad...]

ad. 5
Du har helt og aldeles 100% ret.
Den bliver rettet.

ad. 6
Så bliver toppen jo lidt "flad", når der ikke står andet en sidens navn.

ad. 7
Igen, vil jeg give dig ret.
</COMMENT>
<COMMENT TO="_michael_">
Nej - det er beregnet som en "alm." dagbog. Ret mig hvis jeg er galt på den, men en weblog er vel blot en log over mere praktiske sager. Midabo er ment som en rigtig dagbog.
</COMMENT>
Avatar billede _michael_ Nybegynder
25. januar 2003 - 14:49 #10
Har lige testet en lille smule.

En feature, jeg synes er fed, er den med at der automatisk kan linkes til dagbogen. Cool!
Kunne godt tænke mig, at der også var en feature, så man kan offentliggøre sin dagbog. Hvis jeg skulle skrive i denne dagbog, vil jeg gerne ha' mulighed for, at vise enten hele dagbogen eller dele heraf til offentligheden (hvis nu jeg lige skulle ha' skrevet den fedeste tekst eksempelvis).
Avatar billede midabo Nybegynder
25. januar 2003 - 15:20 #11
_michael_> Den mulighed har du jo ved at du kan tilføje venner på listen.
_michael_> Eller hvad mener du med "offentliggøre" sagbogen?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
25. januar 2003 - 15:29 #12
Så alle kan se dagbogen - og ikke kun 'mine' venner...
Avatar billede _michael_ Nybegynder
25. januar 2003 - 15:30 #13
Evt. fra forsiden af, hvor der så kunne stå et menupunkt, der hedder: Offentlige dagbøger, hvor man så kan læse de dagbøger, som folk har valgt må være frit tilgængelige for alle.
Avatar billede midabo Nybegynder
25. januar 2003 - 15:53 #14
_michael_> Nååh, på den måde :o)
_michael_> Så det vil sige at der blot skulle været et ekstra punkt, så
_michael_> man kunne give læserettigheder til:
_michael_> 1. Kun sig selv
_michael_> 2. Kun sig selv+venner
_michael_> 3. Alle
_michael_> Det lyder som en udmærket idé, jeg vil lige gruble lidt over
_michael_> den ;o)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
25. januar 2003 - 16:07 #15
midabo >>
(1) Ja det er blandt andet farverne, men hvis du samtidig ligger noget grafik ind liver det også siden op

(4) Tag f.eks. et billede af en bog der ligger på et bord (evt. med lås på), og skriv dagbogen på den eller noget lign.

(6) Det kan du have ret i, men så kunne du evt. centrere sidens navn.
Avatar billede midabo Nybegynder
25. januar 2003 - 16:22 #16
jakobclausen> 1> Jeg prøver at finde noget :)
jakobclausen> 2> God idé - er i gang
jakobclausen> 3> Det synes jeg ikke ser pænt ud :~|

*> "Front" er rettet til "Forside" på menuen og siderne.
Avatar billede doggy82 Praktikant
30. januar 2003 - 02:21 #17
Mangler grafik og billeder.
Er for ensfarvet og for mørk. Brug nogle større kontraster.
Avatar billede midabo Nybegynder
14. februar 2003 - 00:49 #18
Så er designet ændret.
Derfor oprettede jeg (måske fejlagtigt) et spørgsmål mere.
http://www.eksperten.dk/spm/317187
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2003 - 00:53 #19
du skal lukke et af dine spørgsmål du må ikke have 2 åbent af samme slags
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. februar 2003 - 07:25 #20
Du kan da ikke bare afvise alle svar her, fordi du har lavet lidt om og opretter et nyt spørgsmål. Du har fået en masse gode og brugbare svar, og dem skal du give point for
Avatar billede snowball Novice
14. februar 2003 - 08:29 #21
midabo: Jeg vil anbefale dig at læse Ekspertens regler igen, da du åbenbart har misset et par af dem ;) Du kan læse dem på http://www.eksperten.dk/regler.phtml !

Som de andre også har sagt, så er det ikke tilladt at oprette flere spørgsmål om det samme. Du fik i http://www.eksperten.dk/spm/309444 flere brugbare svar, så derfor skal du også give point for de svar. Så opret derfor et nyt spørgsmål med point de personer der har givet dig brugbare svar. Sker dette ikke vil din bruger blive deaktiveret for ikke at følge Ekspertens regler.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede midabo Nybegynder
14. februar 2003 - 13:31 #22
Jeg beklager - der er oprettet et nyt spm i http://www.eksperten.dk/spm/317343