Avatar billede yebzqey Nybegynder
24. januar 2003 - 23:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Asus P4S8X

Jeg har lige samlet og installeret windows xp pro på to identiske computere. Begge har den fejl at de bipper. Den ene bipper konstant, mens den anden kun kommer med enkelte bip når man laver noget på computeren.

Konfigurationerne er:

mobo: Asus P4S8X
RAM: Samsung DDR333 (6ns)
cpu: P4-2,53GHz
Grafik: Leadtek Ti4200 AGP 8x komp.

Hvorfor disse bip?

Manualen til motherboardet siger at vedvarende bip betyder overophedning af cpu, men kan en p4 ikke tåle at blive mere end 41C?

Det er onboard beeperen der larmer og denne kan ikke disables.

Ellers har begge systemer kørt uden problemer.
Avatar billede peet-49 Novice
24. januar 2003 - 23:05 #1
Prøv at reesette bios.
Avatar billede yebzqey Nybegynder
24. januar 2003 - 23:07 #2
Jeg har opdateret begge BIOS'er. Den ene med ver. 1.004 og den anden til beta 1.006. Ingen virkning...

Den computer der kun kommer med bip når man f.eks. maksimerer et vindue, er 36C varm.
Avatar billede peet-49 Novice
24. januar 2003 - 23:11 #3
Det kunne være den ikke bryder sig om grafikkortet.
Avatar billede yebzqey Nybegynder
24. januar 2003 - 23:14 #4
Jeg tvivler på at det er grafikkortet der er problemet. Det ser ud til at virke som det skal.
Avatar billede peet-49 Novice
24. januar 2003 - 23:16 #5
Hvis du mener alt dit hardware er i orden, kan det kun være biosopsætningen der er galt med, eller defekt bundkort; men det lyder mærkeligt, at det skulle være sådan på to kort.
Avatar billede peet-49 Novice
24. januar 2003 - 23:17 #6
XP og ram er også en svær kombination.
Avatar billede yebzqey Nybegynder
25. januar 2003 - 03:24 #7
XP og ram? Er det en joke?
Avatar billede yebzqey Nybegynder
25. januar 2003 - 03:25 #8
Jeg prøver nu at sætte et ati kort i den computer der hele tiden bipper...
Avatar billede yebzqey Nybegynder
25. januar 2003 - 03:34 #9
Update:
Efter at have skiftet Geforce 4 ti4200 agp8x kortet ud med et Radeon 8500 agp4x kort, stoppede bipperiet.
Forskellen på de to kort er:
- Producenten af chip og print
- Det ene er AGP 8x, det andet AGP 4x
- En sidste forskel er strømforbruget. En ikke utænkelig grund til bipperiet. Jeg vil derfor nu forsøge at skifte strømforsyningen...
Avatar billede yebzqey Nybegynder
25. januar 2003 - 03:42 #10
Update:
Jeg prøvede i stedet for at skifte strømforsyning, at frakoble alle IDE enheder samt. Bipperiet fortsatte.
Nu forsøger jeg med en anden strømforsyning.
Avatar billede yebzqey Nybegynder
25. januar 2003 - 06:17 #11
Efter jeg skiftede strømforsyning har der ingen problemer været.
Problemet var, at ti4200 grafikkortet trak så meget strøm, at spændingen på 3V polen faldt til 2,99V, hvilket resulterede i alarm. Den ene strømforsyning har været lidt bedre end den anden, da den kun faldt til under 3V ved arbejde.
Nu virker begge systemer fint takket være en Codegen og en Aopen strømforsyning, selvom Aopen strømforsyningen kun er på 235W virker den bedre end den 300W der sad i det nye kabinet fra JNC...