Avatar billede steen_erik Nybegynder
24. januar 2003 - 21:29 Der er 2 kommentarer

Vedligehold af foreningskartotek

Jeg ønsker at vedligeholde en dBase via Delphi og BDE.

Jeg har behov for at have en programmodul med de 3 vigtigste funktioner
1 Opret nyt medlem
2 Rette eks. medlem
3 slette eks. medlem

Al styres via et medlemsnummer. Hvis der ønskes oprettet et nyt nummer skal der kontrolleres om der eksis. et medlem med samme nummer. Man kan kun rette og slette et nummer der eksis.
Indtastning af medlemsdata skal ske i et layout med egne felter. Der skal kunne ske kontrol af data. Når der indtastes postnummer fremkommer bynavn aut.

Styringen kan ske ved 3 trykknapper
1 nyt
2 gem
3 slet

+ ønsker om udskrift

Jeg har erfaring med dBase programmering og er vant til at åbne og lukke baserne efter ønske.

Jeg ville gerne have en programmel som et eksempel.

På forhånd tak
Avatar billede halifax Nybegynder
24. januar 2003 - 21:37 #1
En kommentar som ikke er hjælp til ovenstående, men et tip om et dansk kundekartoteksprogram, som bl. a. også kan holde styr på fakturaer (indb.). Se www.inbase.dk

Det må være relevant til en forening (og foreningen må betale). Men det er måske sjovere for dig at lave en løsning selv.  :)
Avatar billede nih Novice
24. januar 2003 - 21:39 #2
Der er en kort tuturial her:

http://www.svn.net/ffortino/

Niels