Avatar billede ulstrup Nybegynder
24. januar 2003 - 16:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mit styresystem er væk.

Jeg kan ikke finde mit styresystem. Ved en opdatering af win 98 gik min maskine i sort.
Jeg har startdiskette. Men hvad gør jeg så?
Jeg kan i bios se at alle mine ting stadig er på maskinen, men jeg kan ikke komme til win98.
hvordan buger jeg statdisketten?
Avatar billede ebe Praktikant
24. januar 2003 - 16:42 #1
prøv at starte med startdiskette, skriv:
c:<enter>
cd windows <enter>
win <enter>
så burde windows starte op, du kan i hvertfald se om den kan det.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. januar 2003 - 16:42 #2
Den bruger du til at installere Win98 mrd forfra.
Du booter på disketten , så skifter du til dit CDRdrev , hvis det hedder D så skriver du D:<Enter>.
Så skriver du install , så kører det under forudsætning af at du har din Win98 CD i.
Du burde nok først formattere din HD , efter boot skriv format c:
Husk det sletter alt.
Avatar billede ebe Praktikant
24. januar 2003 - 16:51 #3
hvis du ikke kan komme ind i windows, prøv at installere i første omgang uden at formattere, så du kan kopiere dine data over på nogen cd-ere, hvis du ikke har en anden computer du kan sætte disken ind som nummer to og trække data over. husk også driverne!
Avatar billede ebe Praktikant
24. januar 2003 - 17:14 #4
svar :)
Avatar billede mickey777 Nybegynder
07. februar 2003 - 15:13 #5
Indsæt startdisketten, og kør efterfølgende scandisk.
Prøv herefter at genstarte maskinen, ellers så må du geninstallere windows :-(
Avatar billede anoukim Nybegynder
09. februar 2003 - 23:43 #6
smid win98 cd'en i drevet og start en installation. Den skanner din harddisk og finder den gamle installation. Herefter kan du vælge at reparere, gør det og afslut. Så virker din PC igen. Husk at scanne for virus umiddelbart bagefter.

Det der er sket er at din MBR (master boot record) som peger på din win98 er beskadiget, enten pga. virus eller defekte sectorer på din harddisk.