Avatar billede wiinbad Nybegynder
24. januar 2003 - 14:49 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Udskrivning af Girokort i Word...?

Kan man udskrive girokort, via en eller anden formular i word. Jeg har fundet et program der kan udskrive en faktura m/ vedhæftet girokort, men de girokort jeg skal udskrive på, er "standalone", altså ca. B 297mm x H 105mm.

Kan det lade sig gøre, eller skal man ha' et specielt program til det....?

/Wiinbad :o)
Avatar billede totaliorden Nybegynder
24. januar 2003 - 14:52 #1
Det kan sagtens lade sig gøre... Jeg har gjort det engang, hvor jeg tilpassede teksten alt efter hvor den blev udskrevet på giro kortet.. Det kostede mig 10 stykker papir at få det iorden :) - Og jeg brugte forresten excel til det - som også følger med word ...
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. januar 2003 - 15:00 #2
Det kan nemt lade sig gøre. Hvis du skal udskrive mange foreslår jeg at du laver en skabelon hvor du fletter til et regneark eller database, så du bare taster oplysningerne ind i en database eller et regneark og derefter udskriver alle girokortene fra en skabelon.

Du kan selvfølgelig også lave et dokument pr. girokort
Avatar billede arnvig Nybegynder
24. januar 2003 - 15:08 #3
Det er nemt nok.

1. Definer en sideopsætning-> papirstørrelse som passer til et girokort
2. Lav en template (.DOT) hvor kodelinier, beløb e.t.c. er defineret
3. åben et nyt dokument med din Giro template og indtast oplysninger
4. udskriv

Det største problem er om din printer kan håndtere girokortet
Avatar billede wiinbad Nybegynder
25. januar 2003 - 16:46 #4
Min printer kan godt håndtere girokort. Jeg har nu fået oprettet en skabelon med de rette mål for girokortet, men da jeg ikke er den store haj i word, ville jeg da gerne ha' lidt hjælp til det videre forløb...(Hvordan jeg indtaster, eller gør klar til indtastning af oplysninger). Kan man på en eller anden måde få lavet en formular hvor man kan udfylde de felter der skal udfyldes....?

Tak for hjælpen indtil da.... :o)

/Wiinbad
Avatar billede jpv Nybegynder
26. januar 2003 - 02:11 #5
Jeg kigge lige med
Avatar billede arnvig Nybegynder
29. januar 2003 - 23:46 #6
wiinbad: Ja, men så er vi ude i noget med at lave en større giro template og det er nok ikke lige til at forklare. Jeg tror den bedste vej frem er at få lidt større word viden. Der findes nogen udmærkede hæfter med en masse gode word tips. Ellers søg lidt på nettet efter tips, Microsarft har nogen ret gode online refrences.
Avatar billede wiinbad Nybegynder
30. januar 2003 - 09:40 #7
Vi har fundet ud af det....

Vi gjorde det med en template, som arnvig skrev.... Det er sgu smart...

Tak for hjælpen !

/Wiinbad :o)

Ps: <arnvig> det er nu rart med et wordhæfte ved hånden...!
Avatar billede arnvig Nybegynder
30. januar 2003 - 10:37 #8
som jeg sagde ;-) ... Tak for point.
Avatar billede jpv Nybegynder
30. januar 2003 - 14:07 #9
Hvis du har lyst må du gerne sende den til mig. så jeg kan se hvordan.
post@yenzo.dk