Avatar billede kaptajn Nybegynder
24. januar 2003 - 11:30 Der er 3 kommentarer

Kan ikke finde Slave & Master

Jeg har netop prøvet at installere en brænder i en ældre pc med windows 95, med det resultat at computeren hverken kunne finde primary slave el. master ej heller secondary slave el. master. Jeg har taget brænderen fra igen og sat alle jumpers tilbage hvor de stod oprindeligt, men maskinen kan stadig ikke finde hverken slave eller master. Jeg kan komme ind i bios og den er sat til at auto-detecte slave og master, men den finder stadig intet. Det hjalp heller ikke at bruge win95 boot-disketten.

Jeg vælger at droppe tanken om at få brænderen til at køre, men er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kommer ind på min harddisk igen?
Avatar billede totaliorden Nybegynder
24. januar 2003 - 11:33 #1
Reset cmos, ved at hive en jumper op, og sætte den til et stykke tid efter (10 sek)
Avatar billede zeus19 Nybegynder
24. januar 2003 - 11:34 #2
har du prøvet at se om bios kan finde den. inde i din bios er der nok er felt der hedder noget ligende " auto detect harddrives" det er ikke der hvor du instiller den til auto
Avatar billede freefrag Nybegynder
11. maj 2003 - 20:55 #3
du skal bare sætte en jumper og på manualen som du fik med til din brander og læse hvor den skal sidde