Avatar billede jakobblochehlers Nybegynder
29. oktober 2000 - 18:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Preloader i Dreamweaver

Kan man oprette en preloader - eksempelvis en flashfilm - i dreamweaver?

Jeg skal bruge det til en side, hvor der både indgår en flashfilm og billedgrafik i Frames. (Se evt. www.000webvisage.dk). Jeg kan derfor ikke bare lave en preloader direkte i flashfilmen.
Avatar billede crunch Nybegynder
29. oktober 2000 - 18:50 #1
gå ind i window>behavior>preload images.
Avatar billede grabit Nybegynder
12. november 2000 - 19:18 #2
Du kan lave et lille 1 * 1 pixels felt på html siden før din flash og preloade flashfilmen der! send evt. folk videre med et metatag refresh.
Et andet trik er at gemme alle library items bagved det første billede i flashfilen, eller uden for billede-rammen. Når dette billeder er fremme vil movien være klar til at køre hurtigt!
Håber det var svar nok?
Jan Mikael
Avatar billede jing Nybegynder
13. december 2000 - 13:12 #3
www.yaromat.com har fx en plugin til dreamy hvor man kkan lave sin egen preloader - hvis der skal loades meget
Avatar billede grabit Nybegynder
19. januar 2001 - 11:46 #4
VAR DET IKKE SVAR NOK?
Avatar billede jakobblochehlers Nybegynder
05. august 2001 - 21:22 #5
Ja - det er lige hvad jeg skal bruge - tak