Avatar billede kjs Nybegynder
23. januar 2003 - 21:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

NTBackup tager kun af 2,5 Gb

Har et problem med NT4.0 server - en HP colorado intern
travan 5GB backup. Har lavet batfil - som er scheduleret til at starte hver nat. Der bliver kun taget backup af ca. 2.5 Gb - så spørger backupen efter nyt bånd. Den samlede mængde filer jeg prøver at tage backup af, er 4,5 Gb.

Har NT-backup en begræsning i hvor meget den kan tage backup af - eller er det Colorado streameren der er problemet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. januar 2003 - 08:15 #1
Jeg kunne forestille mig at dit drev hedder 2,5/5Gb.

Det betyder at den tager 2,5Gb ukomprimeret, og op til 5 Gb komprimeret. Komprimeringen er cirka det samme, som når man pakker almindelige filer.

Og jeg kunne så forestille mig, at software komprimering ikke er slået til, og at drevet ikke selv har indbygget noget komprimerings værktøj.

Eller hvis al den data du tager backup af i forvejen er komprimeret (Zip filer, JPG filer, MP3 filer o.s.v.), så kan det ikke komprimeres yderligere, og kommer derfor til at fylde hele båndet.

Jeg har uden problemer taget backup af 10Gb med NT backup, så det er ikke den der har begrænsningen.
Avatar billede kjs Nybegynder
10. februar 2004 - 12:49 #2
Lukket
Avatar billede kjs Nybegynder
10. februar 2004 - 12:49 #3
ok
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2004 - 13:31 #4
Var der en forklaring? eller har du ikke løst problemet?
Avatar billede kjs Nybegynder
10. februar 2004 - 14:38 #5
Hej Ole
Tak for dine kommentarer iøvrigt, troede ikke at der stadig var nogen der lyttede med på spørgsmålet. Problemet blev ikke Løst, umiddelbart var det en 5/10 Gb backup, men. Købte ny backupstation, hvorefter alting fungerede.
Mvh

Kenneth
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2004 - 15:14 #6
Big Brother is watching You ;-)

Takker for forklaringen.