Avatar billede delanvital Nybegynder
23. januar 2003 - 18:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Det bedste begynder-SLR-kamera?

Hej!

Jeg fik fingrene i et gammelt Yashica Electro 35mm Range Finder kamera gratis, og da ikke er noget problem at bruge almindelig batterier i det med omformer, så havde jeg regnet med at bruge det til at udforske det at fotografere. Det har dog vist sig for dyrt at reparere, såh...

Har læst, at det er en god idé at lære det hele fra bunden (d.v.s. en god MF) - men vil gerne have et SLR kamera. Jeg havde tænkt mig at finde et ældre kamera, som så lettere bevarer sin værdi - måske et Nikon FE-2, fordi Nikon har mulighed for at bruge mange MF og AF linser.

Jeg kan finde et FE-2 kamera med en 50mm f8 linse, i perfekt stand, til kr. 2.000,- ..

Ved ikke så meget om det, det er sgu forvirrende. Er helt ny i det her. Hvad er jeres bud på et godt SLR kamera, til en begynder?
Avatar billede vesperillo Nybegynder
23. januar 2003 - 20:17 #1
Tjah, jeg har altid anbefalet Canon's EOS serie.
Har selv et ældre EOS 500N og det fungerer glimrende.
Selve kamerahuset er dog ikke så vigtigt, som de linser det skal bruge. Det er dem der koster penge. Men det afhænger da også af hvad du skal bruge det til. Under alle omstændigheder kan jeg varmt anbefale Sigmas linser - de fungerer forrygende til en nogenlunde fornuftig penge(foruden at være billigere end originallinserne - og stadig er mindst ligeså gode :-). Dog vil jeg sige du skal købe kamera i Tyskland hvis du kan - jeg sparede over 1000 kr. på den måde.
Avatar billede delanvital Nybegynder
24. januar 2003 - 10:59 #2
Tak for dine tips!