Avatar billede lasseriis Nybegynder
23. januar 2003 - 13:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Admin-konto der ikke kan logge på!?

Er det muligt (i XP Professional) at oprette en brugerkonto, som af systemet bliver opfattet som en administrator. Men den  pågældende konto kan ikke bruges til at logge på med!?

Ja det lyder åndsvagt, men det skal bruges til at lade brugerne spille counter-strike. Det kan nemlig ikke køres under en almindelig brugerkonto. Men jeg kan køre det som en anden bruger. Men ungerne (arbejder i en SFO) er jo ikke dumme, så de kontooplysninger de skal indtaste når de vil spille counter-strike, vil de jo på et tidspunkt forsøge at logge ind med. Og så har de jo administratorrettigheder! Og det skal de altså helst ikke have!
Avatar billede freddy04 Nybegynder
23. januar 2003 - 13:39 #1
Administratore har altid fuld adgang til computeren.
Kan du ikke bare sætte et password på ?
Avatar billede beef12 Nybegynder
23. januar 2003 - 13:40 #2
Prøv at give dem SuperUser rettigheder. Der er måske mere passende, så er der stadig ikke så meget de kan pille ved...
Avatar billede lasseriis Nybegynder
08. april 2003 - 10:38 #3
hmm, kører programmet som en anden bruger og får personalet til at skrive adgangskode.....