Avatar billede martingreen Nybegynder
22. januar 2003 - 15:40 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Computer genstarter når jeg lukker computeren.

hej allesammen..

Når jeg lukker min computer ned genstarter den. Hvilket ikke er så smart!.. Jeg bliver nødt til at slukke den om bag på harddisken.

Hvad kan årsagen være til det??
Avatar billede soulmand Nybegynder
22. januar 2003 - 15:46 #1
har samme problem - lytter med her
----------------------------------
"slukke den om bag på harddisken" - ??
-helt præcist hvordan?
...jeg tager bare netledningen ud
----------------------------------
Jeg tror problemet er opstået i BIOS
(checker den iaften - det er ikke den jeg sidder på nu)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
22. januar 2003 - 15:54 #2
Avatar billede martingreen Nybegynder
22. januar 2003 - 16:04 #3
Jeg har sort kontakt hvor kan slukke den.. Det ikke meningen man skal slukke den på den måde.. tjekker lige linket
Avatar billede martingreen Nybegynder
22. januar 2003 - 16:10 #4
Har kigget på linket som no doubt skrev. Jeg kan ikke se noget der hedder NT ATM..
Avatar billede ebe Praktikant
22. januar 2003 - 16:28 #5
Avatar billede mhj6 Nybegynder
22. januar 2003 - 17:23 #6
start->højre klik på denne computer->egenskaber->Avanceret->start og genoprettelse indstillinger->fjern hak i genstart automatisk
Avatar billede soulmand Nybegynder
22. januar 2003 - 17:26 #7
>no doubt: det link er ikke relevant
problemet er ikke at pc ikke vil lukke ned
problemet er at den ikke vil lade være også at genstarte
Avatar billede martingreen Nybegynder
22. januar 2003 - 19:08 #8
support linket på microsoft hjalp heller ikke.. desværre
Avatar billede no_doubt Nybegynder
22. januar 2003 - 19:11 #9
Det er netop det der står noget om i mit link
Avatar billede soulmand Nybegynder
22. januar 2003 - 19:59 #10
>no doubt: Nej der gør ikke !
NT ATM / Legacy Interface  er enabled på min PC, og den har ikke direkte noget med genstart at gøre, det har derimod næste ->

>ebe og mhj6: både ja og nej - den genstarter ja, men problemet er nu indsnævret til >hvorfor< den genstarter - og da mit problem nu afviger fra det oprindelige, bakker jeg ud her og opretter et nyt spm.
Avatar billede soulmand Nybegynder
22. januar 2003 - 20:26 #11
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
23. januar 2003 - 09:33 #12
martingreen-> Prøv at kigge i din logbog under administration i kontrolpanelet og se hvilken fejl der står på det tidspunkt du prøver at lukke den ned.
Avatar billede martingreen Nybegynder
23. januar 2003 - 09:44 #13
jeg kigger i min logbog når jeg kommer hjem. sidder på min bærbare nu. Efter jeg to genstart automatisk af begyndte den af vise en blå skærm. Tror det har noget at gøre med driverfejl. Kigger i logbogen når jeg er hjemme på min stationære..
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. januar 2003 - 10:09 #14
soulmand>> Det er i orden at følge med i et spørgsmål men du skal ikke bruge andres spørgsmål til at få løst dine problemer ved nærmest at overtage spørgsmålet. Ligeledes betragtes det som spam at gøre reklame for sit eget spørgsmål på den måde. De folk som kan hjælpe dig med problemet kan se dit spørgsmål i oversigten.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede hcma Novice
23. januar 2003 - 13:16 #15
Hej soulmand:  jeg har sat et link ind til Microsoft på dit supplerende spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/308515
Avatar billede soulmand Nybegynder
23. januar 2003 - 14:19 #16
Hej catbody: tak, kendte det godt - men det hjalp at blive mindet om det
Avatar billede soulmand Nybegynder
23. januar 2003 - 17:05 #17
eagleeye>> du er lige lovlig langt fremme i skoen, hva!? Jeg bakker jo netop ud og opretter mit eget spm. da jeg selv erkender at jeg 'fylder' for meget - og derfor stopper jeg også nu og fortsætter her: http://www.eksperten.dk/spm/308871 - og så vil du nok også kalde det for spam ;-)
Avatar billede martingreen Nybegynder
24. januar 2003 - 09:46 #18
Hej fandt ud af at det var en driverfejl. slettedet en fil der hed kbdclass.sys. og så virkede upåklageligt igen. har delt pointene imellem jer da jeg ikke ved hvem der fortjener dem
Avatar billede ebe Praktikant
24. januar 2003 - 10:35 #19
tajh,  det var da godt du fandt ud af det!
nu man ved det, står der en masse ting rundt omkring:
Logitech MouseWare 8.6. Windows reboots when shutdown is attempted. The software caused a BSOD with KBDCLASS.SYS. Removing the software solved the BSOD the problem.