Avatar billede f_bar Nybegynder
22. januar 2003 - 15:09 Der er 24 kommentarer

DNS hosting

Jeg leder efter en udbyder der har billig eller gratis DNS hosting. Har i forvejen et domæne jeg kan få flyttet derover, så det skal heller ikke koste en herregård.

Problemet jeg har med min nuværende udbyder(buydomains) er at de kan godt lave en forward af domæne til en ipadresse(gratis faktisk) MEN det er en stor fejl med deres forward
hvis vi siger jeg forwarder mit domæne (etellerandet.dk) til ip'en 1.1.1.1 så virker dette fintnok. Men hvis jeg på min webaserver laver nogle underbiblioteker og vil kalde dem ved
http://www.etellerandet.dk/noget/ osv.
så virker dette ikke. Og dette skal man kunne gøre hos den evt. nye host.
Takker
Avatar billede cholm Nybegynder
22. januar 2003 - 15:15 #1
www.gratisdns.dk :-)

/cholm
Avatar billede f_bar Nybegynder
22. januar 2003 - 15:17 #2
hov fik ikke sagt, skulle også gerne kunne håndtere mine egne email adresser, og helst så mange som muligt
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. januar 2003 - 15:52 #3
Skal du både bruge DNS og mail hosting?
Avatar billede f_bar Nybegynder
22. januar 2003 - 18:26 #4
jeps, de må gerne hoste hele mit domæne, har bare ikke brug for webplads, kun dnsforward og mail
Avatar billede leif Seniormester
23. januar 2003 - 09:24 #5
Hvis du kun forwarder etellerandet.dk og ikke www.etellerandet.dk vil www.etellerandet.dk sikkert ikke virke !!!!

Jeg bruger ikke selv buydomains.
Avatar billede f_bar Nybegynder
23. januar 2003 - 09:53 #6
www.etellerandet.dk virker
det er bare hvis jeg har underbib's og vil tilgå den direkte fra URL'en det kan jeg ikke. Som jeg forklarede i starten, det kan du vel heller ikke
Avatar billede leif Seniormester
23. januar 2003 - 09:58 #7
Hvis jeg skriver www.ljnet.dk/exp kan jeg da godt og der er kun lavet DNS for www.ljnet.dk

Kunne problemet måske være at det bliver lagt i en frame, da du ikke har nævnt domænet kan vi ikke se !!!
Avatar billede f_bar Nybegynder
23. januar 2003 - 10:07 #8
Lagt i en frame, jeg bruger ikke frames hvis det er det du mener .) huuuha. Men siden at du også bruger buydomains, så vil jeg lige høre kan du ikke fortælle mig præcis hvad du har gjort.
Avatar billede leif Seniormester
23. januar 2003 - 10:31 #9
Jeg bruger IKKE buydomains.
Avatar billede f_bar Nybegynder
23. januar 2003 - 10:37 #10
arr læste lige forkert, men ved godt at andre kan gøre det, men det er ikke muligt via buydomains så vidt jeg ved, det er derfor jeg leder efter et sted hvor det er !!
Avatar billede leif Seniormester
23. januar 2003 - 10:54 #11
Du kan jo bruge www.gratisdns.dk som DNS hoster og bruge en anden udbyder kun til din mailhosting, fx. www.abusiness.dk eller en anden !!!
Avatar billede f_bar Nybegynder
23. januar 2003 - 11:01 #12
Jaa men det kunne være fedt at have det hos samme firma,
Men kan man ellers godt dele det op så gratisdns står for DNS'en til mit domæne og det andet firma står for mailadm. til det samme domæne ??
Avatar billede ciscodk Nybegynder
23. januar 2003 - 11:03 #13
Forstår ikke dit problem. Jeg bruger buydomains.dk for flere domains, som jeg redirigerer til 'ægte' webhoteller - fx www.mitdomain.dk redirigeres til www.andet.dk/yyy/index.htm - det fungerer uden problemer.
Du har vel modificeret i A-Recorden hos buydomains.dk? Har du spurgt deres support?
Avatar billede cholm Nybegynder
23. januar 2003 - 11:04 #14
Hvorfor installerer du ikke bare en mailserver på din webserver også ?

/cholm
Avatar billede f_bar Nybegynder
23. januar 2003 - 11:07 #15
tjoo jeg har ingen erfaring med mailservere. Kan man med denne selv stå for alt, mailalias, forskellige konti under ens domæne osv. HAr du evt. et godt eksempel på en mailserver til Win.
Hvad skal jeg gøre hos min udbyder for at jeg selv kan administrere mine mails
Avatar billede f_bar Nybegynder
23. januar 2003 - 11:11 #16
ciscodk>> ja det virker også fint med mig. PRøver lige igen
JEg har på min ipadresse: 1.1.1.1 en hjemmeside.
Dvs. hvis jeg skriver url'en
http://1.1.1.1 så kommer jeg til min hjemmeside, jeg har desuden en hjemmeside på
http://1.1.1.1/hjemmeside2
men hvis jeg forwarder www.noget.dk til http://1.1.1.1
så kan jeg ikke skrive http://www.noget/hjemmeside2
og derefter komme til at se siden på http://1.1.1.1/hjemmeside2
Dette er mit problem
Avatar billede cholm Nybegynder
23. januar 2003 - 11:12 #17
Jeg har selv DNS for et par domæner på gratisdns.dk. Mht. mail indstaster jeg bare mine MX records på deres brugerinterface, og opretter så selv de konti jeg ønsker på min mailserver.

Jeg bruger MailEnable som kan hentes her: http://mailenable.com/

/cholm
Avatar billede f_bar Nybegynder
23. januar 2003 - 11:15 #18
Ok, og det hele kører fint på gratisdns ?
Avatar billede cholm Nybegynder
23. januar 2003 - 11:17 #19
Ja, det har aldrig givet problemer.

/cholm
Avatar billede f_bar Nybegynder
23. januar 2003 - 11:18 #20
Ok, nu vil jeg lige høre MX record, hvad er det lige det er ?
Avatar billede cholm Nybegynder
23. januar 2003 - 11:26 #21
Du indtaster bare det domæne du skal køre mail for, men der står meget mere på gratisdns.dk

/cholm
Avatar billede f_bar Nybegynder
23. januar 2003 - 11:36 #22
k'er takker
Avatar billede cholm Nybegynder
23. januar 2003 - 11:37 #23
k´er ???
Avatar billede f_bar Nybegynder
12. februar 2003 - 18:01 #24
o(k)'er vil igen have point :) ???