Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
22. januar 2003 - 12:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Application Manager og Win. XP

Jeg bruger den gamle OSA 1.5.2 i Windows XP. Men når jeg har kigget på min base og vil lukke OSA, hænger Application Manager og kan kun lukkes med ctrl+alt+delete.

Hvordan kan jeg få XP til at lukke App. Manager??.

Her er nogle af fejlmeddelelserne:

You chose to end the nonresponsive program, NTVDM.EXE.

szAppName : ntvdm.exe    szAppVer : 5.1.2600.0    szModName : hungapp
szModVer : 0.0.0.0    offset : 00000000
Avatar billede pnielsen Nybegynder
22. januar 2003 - 13:21 #1
Follow this procedure to free up dll files:

1) Ensure that no other 16-bit applications are running.

2) Right mouse-click in a free area on the Task Bar, and
  from the pop-up menu, choose 'Task Manager...'.

  The Windows NT Task Manager is displayed with the
  Processes Tab in the foreground.  At the bottom of the
  dialog box, the number of processes running, the CPU
  usage, and Memory Usage are displayed.

3) Select the ntvdm.exe process under Image Name, and then
  choose End Process.

  You will receive a message warning you that ending the
  process may result in loss of data and system
  instability. If you are positive no other 16 bit
  application processes are running, choose 'Yes'-You wish
  to terminate the process.

  The process will terminate, which should result in
  freeing up the necessary DLL's. You will now be able to
  restart OFA without having to reboot your PC.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
22. januar 2003 - 13:28 #2
Ovenstående er umiddelbart den eneste løsning, da du kører et så gammelt program på en platform der ikke har det godt med 16bit.

Det kunne også være at du skulle prøve at højreklikke programmet, og vælge at det skal køre i compatible mode med win95 ... ?? Vil det virke ?

Ellers er det vel bare at lave et lille script som du kalder når du vil lukke ned. Der finder den ntvdm processen - killer den - og evt. andre efterladte processer.
Du kan bruge resourcekittets "kill".
Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
22. januar 2003 - 13:48 #3
Hej pnielsen

Det første du skriver er bare en ctrl+alt+del, den er den jeg vil undgå at lave hver gang.

At køre App. Manager som win95 virker heller ikke.

Jeg ved ikke hvad resourcekit er, men er det muligt at du kan lave scriptet ??
Avatar billede pnielsen Nybegynder
22. januar 2003 - 14:00 #4
Problemet er jo at du bruger nogle dll'er der ikke kan løre under XP, så det hjælper ikke at prøve 100 ting. Jeg tvivler på at du nogensinde for det til at virke.. Hvorfor ikke bruge en nyere udgave ?
Jeg kan godt lave det script, men det gør det samme som CTRL+ALT+DEL, bare fra en dos prompt. Så det er der jo så ingen grund til.

Good luck.
Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
31. januar 2003 - 09:24 #5
Hey pnielsen

Jeg holder lige spørgsmålet åbent, i håbet om en anden løsning.

Jeg har prøvet dette fra MS Knowledge base (222975). Jeg har sammenlignet ”KnownDLLs” fra regedt32, med dem fra ”System32” biblioteket.
Jeg manglede rasapi16.dll og mapi.dll, så dem kopierede jeg ind fra Windows CD’en, men det løste desværre ikke problemet.

Nu sidder jeg så og leger med et program, som hedder ”Windows Application Compability toolkit”. Er der nogen der ved om det kan løse problemet???.
Hvis det kan hvilke fixes skal jeg så tilføje???.

Nu vil jeg har prøvet, at kigge på dette fra MS Knowledge base (314106). (c;
Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
23. februar 2003 - 12:01 #6
ok lukker spørgsmålet.